Tucson, dag 1 en 2

februari 6, 2011 at 9:24 pm 4 reacties

Toen we gisteren de buurt verkenden ontdekten we veel restaurants en winkels op loop afstand en we dachten dat we eigenlijk helemaal niet hoeven te koken deze komende twee weken, maar ik wil gebruik maken van het feit dat we eindelijk fijne winkels in de buurt hebben en ik een keuken tot mijn beschikking heb. Dus af en toe ga ik wel wat koken en uit proberen natuurlijk!
We aten gisteravond bij een Grieks restaurant, Opa! (zo heet het) en genoten van het eten en de gezellige ambiance. We hadden een booth die uitkijkt op de rest van de gasten, dus we konden eens goed kijken naar het soort mensen wat er komt.
Het is echt een allegaartje, en niet alleen dit restaurant. In de winkels waar we hiervoor al waren geweest zagen we een leuke mix van gezinnen en jonge stellen, hippies en bejaarden (en bejaarde hippies), studenten en excentriekelingen. Wonderful!
Na het eten zaten we er helemaal doorheen en rozig liepen we naar huis.

We werden vanmorgen al vroeg wakker, kennelijk kan je met een road trip en gelijdelijke tijdszone verandering ook jetlag hebben want we konden vandaag allebei geen ritme vinden. Scott wilde al vroeg op staan om ergens te gaan ontbijten maar toen hij eenmaal op was, had hij toch geen honger. Ik ook niet, maar ik maakte toch maar een miso soupje. We besloten wat later echt te gaan ontbijten en gingen eerst maar joggen.

We jogden niet samen want Scott is altijd veel sneller en wilde een andere kant op dan ik. Ik wilde langs de health food store die ik op google maps had gevonden en Scott wilde de andere kant op, richting de univerisiteit.
Het was een beetje fris maar een longsleeve was voldoende. De zon scheen en ik genoot van het uitzicht op de bergen op de achtergrond en de palmbomen en cactussen in de tuinen. Ik kwam een sportschool tegen, en de health food store waar ik echt even naar binnen moest, en vlak daarnaast een toko met allemaal mediteranese etenswaren. Waar ik uiteraard ook even in moest. Het was dus niet echt een succesvolle jog ochtend zeg maar.;-).
Ik had nog 2 lamb chops over van gisteravond en bedacht dat ik er graag een lekker rijst en groente gerecht bij wilde maken.

Ik besloot weer snel naar huis te gaan om m’n portemonee te halen. Ook zag ik tijdens het joggen een carwash en ik dacht dat het wel fijn zou zijn om de auto daar even door heen te halen dus dat wilde ik ook doen. Toen ik thuis kwam kwam Scott ook net thuis. Die had hetzelfde idee over de carwash, dus reden we eerst daarheen.
De carwash was niet een wasstraat maar zo’n operatie waar je je auto uit moet zodat een team van professionele carwashers je auto van binnen en van buiten schoonmaken. Daar was onze auto wel aan toe want wij doen dat zelf eigenlijk nooit…
Wat een luxe voor onze auto, twee wasbeurten in een week😉

Na de wasbeurt wilde ik nog even naar de health food store om een neti pot te halen en naar de toko om ingredienten te halen voor gerechten die ik nog niet had bedacht, mijn plan was om daarover in de winkel het een en ander te vragen.
Ik zette Scott af bij Staples die daar een internet router ging halen, waarna hij terug liep naar huis.

Het plan om ergens te gaan ontbijten was ik al helemaal vergeten…
Dus ik ging op mijn dooie akkertje weer naar de health food winkel en babbelde wat met de medewerker daar, en toen ging ik naar de toko, waar ik een kookboek kreeg toegereikt en waar ik een recept vond die me wel lekker leek. En ik kocht er een leuk klein keteltje want ons apartement heeft geen waterkoker.
Ik kocht wat ingredienten en ging daarna nog even naar de supermarkt om een keuken mes en snijplank te halen, want die waren ook nergens te vinden in onze keuken.

Het duurde dus even voor ik terug was en toen ik eindelijk terug kwam (om twee uur), vond ik thuis een cranky hongerige man die niet zo blij was dat ik zo lang was weggebleven terwijl hij zo’n honger had, en extra chagarijnig was omdat hij het internet niet aan de praat kreeg op een van onze laptops.(we hebben er twee mee). Oeps hihi, al had hij mij best even kunnen bellen, ik was tenslotte niet ver weg. En er was oatmeal in huis.
Dat bedacht hij zelf ook pas later. Maar, nu gingen we toch echt wat eten, bij een gezellig klein restaurantje.
Scott bestelde een grote mexicaanse maaltijd met bonen, rijst, aardappelen en ei met een biertje en ik nam een fruit crepe van het kids menu en een mimosa want ik had nog steeds niet zo’n honger. Scott’s humeur verbeterde snel gelukkig🙂. Onderweg naar huis liepen we langs een slijterij waar we een fles wijn haalden.

Thuis gekomen zette ik wat thee met mijn nieuwe keteltje en wat een leuke verrassing was dat! Dit keteltje maakt een heel mooi geluid zodra het water begint te koken! Ik hou van keuken dingetjes met geluid.
Het lukte Scott ineens om het internet aan de praat te krijgen, de Superbowl begon en een paar uur later kregen we allebei weer honger.
Wij aten:
de 2 left over lamb chops met
door mij gemaakte heerlijke
rijst met mint en lamsgehakt. (thuis is lamsgehakt haast niet te krijgen)
Hoe maak je die:
hak een ui fijn en een of twee teentjes knoflook
Fruit de ui in olijfolie, en voeg daar de knoflook aan toe.
Even roeren en dan voeg je een halve kilo lamsgehakt toe die je gaar rult.
Vervolgens voeg je rauwe maar gespoelde rijst toe, half kopje is voldoende maar meer mag natuurlijk ook
en dan roer je dat op hoog vuur voor tien minuten.
Dan pak je een paar handjes gedroogde mint die je fijn krummelt en aan het geheel toevoegt.
Dan voeg je water of kippenbouilon toe (alleen de bouillon niet de kip) en laat je het twintig minuten tot een half uur gaar koken met het deksel op de pan.
Zorg dat het niet droogkookt.
Natuurlijk moet je wel even proeven ondertussen, en zout en peper toevoegen, en een beetje fenugreek poeder is ook nooit weg. Of een extra blokje bouillon kan ook natuurlijk.

En in het kookboek in de toko vond ik dit recept:
Black eyed beans met Green Swiss chards
Kook de black eyed beans voor 15 minuten en zet apart.
In een pan met wat olijfolie fruit je een fijn gesnipperde ui en een of twee teentjes knoflook (ja net als de rijst).
Als de ui glazig wordt voeg je de bonen toe, dan goed roeren voor twee minuten en dan voeg je de
fijn gesneden Swiss chards toe.
Weer goed roeren tot de Swiss chards een beetje geslonken zijn.
Op smaak brengen met zout en peper en als laatste, voor je het serveert, besprenkel je het gerecht met verse citroen sap.
Heerlijk!

Dat aten we dus, met een Turks brood (thuis ook niet te krijgen) met olijfolie (en zout en peper in de olie) en dolma’s en heerlijke Spaanse wijn.
En als toetje hadden we Baklava (thuis ook niet te krijgen).

Nou heb ik nog steeds geen foto’s gemaakt sinds we hier zijn dus ik zal morgen wat foto’s maken. En een videootje van mijn schattige geluid makende water keteltje!
Een paar foto’s van de trip

Entry filed under: Eten, Reizen, Sporten. Tags: .

Dag 6 en 7 Curves

4 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  februari 7, 2011 om 3:20 pm

    Ja, foto’s, alsjeblieft! Ik wil dolgraag eens naar Tucson. Lekker hoor, dat je alles zo kunt lopen.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  februari 8, 2011 om 7:10 pm

      Ik heb weer wat nieuwe foto’s op mn picasa album gezet:-)

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  februari 7, 2011 om 6:37 pm

    Je klinkt als ‘a kid in a candy store’, helemaal in je nopjes🙂

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  februari 8, 2011 om 7:11 pm

      Zo voel ik me ook wel:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



