Aan de slag

maart 7, 2011 at 10:45 pm 2 reacties

Toen ik vandaag bij het postkantoor kwam kreeg ik een mand vol met post mee, wat ze voor ons hadden bewaard tijdens onze afwezigheid. Ik ben erg blij dat ze de reclame folders eruit hebben gelaten want dat zou bij ons gelijk op de stapel voor verbranden belanden.

Het is tijd voor winterzaaien. Ik had natuurlijk al veel eerder kunnen beginnen maar ook nu is het nog vroeg genoeg om ermee te beginnen. Dat is het enige voordeel van de sneeuw en de vrieskou die wij hier nog steeds hebben. Vorig jaar had ik erg veel succes met winter zaaien en dit jaar ga ik wat nieuwe ‘onkruiden’ introduceren.
Bij de post zaten veel enveloppen met zaadjes die ik op Ebay had besteld vorige week, dus ging ik snel naar de Agway waar ik hun goedkoopste aarde kocht, en bij de Walmart haalde ik wat aluminium bakschalen met deksel en masking tape. Hier kan ik even mee voort hoop ik.

Dit jaar wil ik ook graag op de markt gaan staan met jellies, gemaakt van minder bekende eetbare planten en Jerusalem artichokes enzo.
Dat heeft nogal wat voeten in de aarde. Kan ik bijvoorbeeld mijn eigen keuken gebruiken, of is het beter om samen te werken met een restaurant. Ook moet ik mijn jellies laten testen bij een laboratorium en allerlei formulieren invullen, en een afpraak maken met een inspecteur, om maar wat te noemen.
Ik besluit om alle mogelijkheden te onderzoeken.
Om in mijn huis voedsel te mogen bereiden voor de verkoop moet ik eerst bij de zone commissie checken of dat mag.
En laat nou de zone commissie vanavond toevallig de maandelijkse vergadering hebben geplanned. Dat hoorde ik van de echtgenote van een van de leden. Ze raadde me aan om er vanavond heen te gaan, als alle drie de leden er zijn, want als je maar een persoon benadert gebeurt er helemaal niks.
Dus, ik ga naar de vergadering, waar de commissieleden en een paar dorpelingen, die ik overigens allemaal ken, een beetje zaten te ouwenelen over internet en computers, en over hoe je tegenwoordig over iedereen van alles te weten kan komen. Over de Kindle waren ze ook niet te spreken, een boek leest toch veel makkelijker, want dan hoef je niet te scrollen. Iemand zei:”Ja en dan hoor ik van dees en geen “Ik ben zo arm” maar dan hebben ze wel allemaal een computer, en gps telefoons en Facebook!” hahaha.
Maar, zei de voorzitter, laten we eerst deze dame even helpen (mij dus).

Dus ik leg mijn plan uit.
Ik noemde wat jellies op die ik dacht te gaan maken, wat ze wel interessant vonden klinken. Een lid was er nog niet helemaal over uit maar zeker was dat ik geen paardebloemen wijn mag maken en verkopen, maar dat was ik ook niet van plan. Het woord paardebloemenwijn bracht wel heel wat los bij de aanwezigen en verhalen over dronkenschap, moonshine en verblijven in de bak (commissielid 2) vlogen in het rond. Na vijftien minuten waren ze het er wel over eens dat ze geen probleem hadden met mijn plan. Maar, dan moest ik maar wel even een briefje voor ze schrijven die zij dan zullen ondertekenen want een toestemming brief opstellen voor zoiets, dat hebben ze nog nooit gedaan.

Dus toestemming van de zone commissie heb ik in elk geval, of ik er ooit gebruik van maak of niet.

Morgen aan de slag met de zaadjes en wat administratie!

Entry filed under: Eetbaar onkruid. Tags: .

Akron Family en We zijn weer thuis Papierwerk, sporten

2 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  maart 9, 2011 om 1:43 pm

    Haha, zo kom je nog eens wat te weten over de locals! Nou, fijn dat je in ieder geval de zone commissie achter je hebt staan.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  maart 14, 2011 om 6:24 am

      Dat wel, maar ik heb mijn zelfgeschreven brief die door de voorziter getekend moet worden, nog steeds niet terug ontvangen;-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



