Papierwerk, sporten

maart 10, 2011 at 8:35 pm 6 reacties

Het heeft nog meer voeten in de aarde dan ik dacht, om wat potjes jelly te verkopen op de farmers market!
Ik dacht dat ik het allemaal aardig in kaart had maar ik kreeg van de organisatie van de markt gisteren weer een mailtje, waarin stond welke formulieren ik nog meer moest invullen. Jemig, ik moet ineens een heus bedrijf worden…. en je kan echt niet under-the-radar blijven als je op de markt wil verkopen.
Ik hoorde wel over een markt in het zuiden waar minder streng wordt opgetreden maar dat is gelijk weer een heel end weg en ook een stuk duurder om een stand te regelen.

Gisteren, toen ik een pak papieren voor de markt aan het invullen was en weer een prijslijst tegen kwam, dacht ik dat het misschien beter was om het idee voor dit jaar te laten varen. Maar vanmorgen dacht ik er toch weer anders over. Als ik iemand kan vinden waar ik een stand mee kan delen, wordt het al wat minder duur.

Misschien schoonzus Gwen. Zij was tot kort nog druk bezig met haar eigen business in stoffen te starten en had al wat familieleden achter de naaimachine gezet, tot zij een paar weken geleden een part-time baan aan nam en nu staat dat idee een beetje stil.
Maar misschien wil ze wel een stand op de markt delen met mij, wat in elk geval voor mij goedkoper zou worden en mijn stand zou dan ook meer mensen trekken. Afijn, ik heb haar aan het denken gezet en hopelijk kunnen we morgen wat afspreken.

Ondertussen heb ik de afgelopen dagen vooral ook veel data entry gedaan voor Scott. Dat is een tijd geleden dat ik voor werk hele dagen achter de computer heb gezeten. Ik heb het niet gemist maar het is wel fijn dat ik het nu gewoon thuis kan doen.

Eigenlijk had ik de hele week willen schilderen maar hopelijk kan ik dit weekend daar helemaal aan besteden.

Het is hier vreselijk weer trouwens. Er ligt een flink pak sneeuw, het regent gigantisch, zoveel dat we weer eens water in de kelder hebben. Het is grauw en koud. Brrr! Tucson lijkt wel een hele tijd geleden! Oh wacht, dat is het ook…

’s Avonds kijken we via Netflix tegenwoordig naar de serie Lost. Over een groep overlevenden van een vliegtuig ramp op een onbekend, maar niet onbewoond eiland. We ergeren ons vreselijk aan de karakters maar we blijven kijken! Mijn enige twee favoriete karakters zijn Hurley, Said en John Lock. Scott vindt Said vreselijk en kan hem ook erg goed nadoen LOL!

Vandaag ging ik trouwens naar de school in het dorp, waar vriend Brian als sport leraar werkt. Hij had me gezegd dat ik welkom ben om daar te kopen sporten.
Het sport ‘zaaltje’ met de gewichten bevindt zich in een ‘storage room’ (dat staat op de deur) en de toestellen zijn superoud, het leer van de zittingen bladdert aan alle kanten en ze hebben geen cardio, maar, zegt Brian, als je 20 keer de sportzaal rond rent dan zit je op 1 mile. Doet hij ook altijd.
Ja mensen, hier zal ik waarschijnlijk gaan sporten. Want het is dichtbij, het is gratis, en het allerbelangrijkste, het zal er lekker rustig zijn!

Okay, natuurlijk is dit niet ideaal maar het is gewoon echt nodig dat ik weer ga sporten, en in het revalidatie centrum in Blossburg kan ik gewoon mijn ding niet doen.
zucht…

Entry filed under: Sporten, winter. Tags: .

Aan de slag Jelly Kiss

6 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  maart 12, 2011 om 9:34 pm

    Die papieren en regeltjes is precies, waarom ik geen freelance gids in Washington wil worden. Voor die enkele keer niet de moeite waard. Succes, ook met sporten!

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  maart 14, 2011 om 6:25 am

      Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb ook moeten besluiten om nog een jaar te wachten, alleen maar om alle papierwerk in orde te hebben en al mijn jellies gestest te krijgen en geinspecteerd te worden.

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  maart 13, 2011 om 6:52 am

    Je moet er wel wat voor doen zeg om op de markt te kunnen staan!
    Hopelijk wordt het sporten op de school wat.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  maart 14, 2011 om 6:26 am

      Het kost ook nog best wel wat en dan weet ik niet eens hoeveel jellies ik kan maken dus ik heb het toch maar een jaartje uit gesteld…

      Beantwoorden
  • 5. Bianca Hendriks  |  maart 13, 2011 om 8:47 pm

    Dat daar nog zoveel bij komt kijken om je Jelly’s te verkopen, ik heb het idee dat dit weekend op de fleamarket hier veel mensen van alles zelf inmaken en jams etc maken en gewoon neerzetten tussen de rest van de spullen die ze verkopen.
    succes met sporten !

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  maart 14, 2011 om 6:30 am

      Ik hoor ook hoe het op andere markten gaat, bij de ene zijn ze strenger dan bij de andere. Helaas zijn ze hier niet zo makkelijk, zo is de charme van het op kleine schaal home made foods verkopen snel verdwenen;-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



