Lente activiteiten

maart 21, 2011 at 8:05 am 8 reacties

Vandaag ziet het er zo uit:

Na gisteren de hele dag in de tuin bezig te zijn geweest vind ik het wel okay om vandaag binnen te blijven, er is zat werk te doen, o.a. weer data entry.

Gisteren heb ik alle Jerusalem artichokes uit de tuin gespit, wat een enorme hoeveelheid tubers! Ik hoop dat ik ze lang genoeg vers kan houden, sommigen waren al wortels aan het schieten. Als ik de artichokes niet als groente meer kan verkopen heb ik al bedacht dat ik ze in potten ga doen, en dan verkoop als Sunchoke starters. Tegen de tijd dat de markt begint zijn er ook al weer andere ‘groente’ die ik kan verkopen, zoals waarschijnlijk chicory en dandelion groente, of wilde look…

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk de tuin op orde te brengen maar ik ben niet ver gekomen zoals je ziet. Al ben ik wel blij dat ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen zoals vorig jaar, toen ik op 24 april nog bezig wat met het uitmeten en uitzetten van de bedden en de paden! Ongelooflijk wat een werk was dat, dus het zal dit jaar een stuk makkelijker worden en de tuin zal een stuk toonbaarder zijn tegen de tijd dat mijn eerste workshop plaats vindt.

Vorig jaar (en toen was het al 5 april-paaseieren zoeken met de familie- maar ik heb geen eerdere foto’s van de tuin) was het nog zo:

Ik heb inmiddels al contact gehad met een dame die elk jaar op de farmers’ markt staat en kruidenplantjes en groente verkoopt en die vindt het helemaal geweldig als ik een mandje met mijn eetbare onkruiden bij haar neer zet voor de verkoop. Ze hoeft er ook niets voor te hebben maar ze zou wel graag in ruil wat jellies willen die ik dit jaar ga maken. Prima deal:-)

Over jellies gesproken, ik heb eergisteren Queen Anne’s lace jelly gemaakt van gedroogde bloemen die ik toevallig tegenkwam in de voorraad kast.
De smaak is hetzelfde als wanneer je verse bloemen zou gebruiken maar de kleur is meer geligbruinig, niet zo mooi roze.

Maar nog steeds erg lekker.

En eindelijk hebben de vogels ons voedehuisje op ons dek gevonden:

Nu maar even checken met Scott wat ik kan doen want ik zit nu te bloggen in ‘de baas z’n tijd’😉

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

De lente is hier:-) Energie!

8 reacties Add your own

  • 1. Natasja  |  maart 21, 2011 om 12:52 pm

    Heerlijk hè, de lente! De vogeltjes die fluiten, lekker buiten bezig zijn….genieten, nietwaar? Nog bedankt voor het recept. Deze ga ik zeker uitproberen! Yummie!

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  maart 22, 2011 om 7:48 pm

      Je wordt er gewoon vrolijk van, van al dat nieuwe groen buiten:-) Succes met de pie, jammer genoeg had ik je die niet op tijd opgestuurd maar voor de volgende keer heb je hem in elk geval:-).

      Beantwoorden
  • 3. Petra  |  maart 21, 2011 om 3:07 pm

    Zo weer bijgelezen. Ik ben wel benieuwd, waar lace jelly naar smaakt. Nooit van gehoord!

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  maart 22, 2011 om 7:49 pm

      Volgens mij kent bijna niemand het, de smaak is bloemig en delicaat.

      Beantwoorden
  • 5. Annemiek  |  maart 22, 2011 om 5:23 am

    Ik ben ook benieuwd hoe dat smaakt!
    Heerlijk om buiten bezig te zijn. Nog wat laatste stuiptrekkingen van winter, maar het gaat de goede kant op.
    Nu kun je de vruchten plukken van het harde werk van vorig jaar. Dat heb je toch maar mooi gedaan.

    Beantwoorden
    • 6. Bibi  |  maart 22, 2011 om 7:52 pm

      Ik ben benieuwd wat je ervan vindt want ik zal bij de eerst volgende gelegenheid een potje meenemen of als je hier komt met je moeder kan je het natuurlijk ook proeven. (Jullie hoeven uiteraard niet te betalen of je kan ook gewoon langskomen op een andere dag).

      Beantwoorden
  • 7. Bianca Hendriks  |  maart 22, 2011 om 8:31 pm

    Dat is een verschil zeg je tuin toen en nu, daar zitten heel wat uurtjes werk in. Super dat je vlierbes het gaat doen weer !
    Geniet van lente en je workshops, leuk dat er steeds meer mensen aan mee gaan doen !

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  maart 23, 2011 om 7:32 am

      Ja poeh ik ben blij dat ik vorig jaar zo heb gepusht!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



