Waterflesje perikel

april 6, 2011 at 12:24 pm 16 reacties

Ik was afgelopen zondag met wat dames van de familie en vriendinnen in Washington D.C. voor het bloesem festival. We gingen met de bus, dus we moesten vroeg uit de veren. Ik stond extra vroeg op om te ontbijten want de bus stopt voor ontbijt bij de McDonalds en dat lust ik niet.
Na een lange rit kwamen we om twaalf uur ’s middags eindelijk aan. We liepen naar alle monumenten, namen veel foto’s en het was erg gezellig.
Het weer was heerlijk, de zon scheen, de temperatuur was aangenaam. Het stikte er van de mensen, we genoten ervan.
Ik heb weer teveel foto’s gemaakt die eigenlijk lang niet zo goed zijn als die van Petra en Natasja dus ik laat het maar even voor wat het is (altijd zo’n gedoe om door al die foto’s te gaan en dan ook foto’s een kwart slag naar links of rechts te moeten draaien alvorens ze te kunnen uploaden en dan ben je zo weer een uur verder).

Toen ik dorst kreeg kocht ik bij een straatverkoper een flesje water van drie dollar.
DRIE dollar zeg, voor water. Dus ik deed er lang mee en was van plan het flesje tot de laatste druppel leeg te drinken.
Toen ik halverwege het flesje was vroeg een dame uit de groep, of ze een slokje mocht omdat ze zo’n ontzettende dorst had en er op dat moment nergens een fonteintje of een water verkoper te zien was. Ik moest helaas constateren dat dat zo was.
En toen heb ik haar het flesje overhandigd. Ze nam er een slok van en gaf het terug.
En toen, wilde ik er niet meer van drinken.
Het is misschien raar maar ik vind het een vieze gewoonte om van andermans flesje te drinken. Als het Scott was geweest had ik er geen moeite mee gehad natuurlijk maar ik heb grote moeite met andermans spuug in mijn water. Want dat gebeurt toch, al is het maar een beetje, dat als je een slok hebt genomen, dat er toch wat spuug mee gaat het flesje in…
Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen hoor maar op de een of andere manier dacht ik dat het onbeschoft zou zijn als ik haar mijn water zou weigeren maar ik wil dat eigenlijk niet meer laten gebeuren.

Ben ik hierin de enige of zijn jullie er ook niet zo van gediend? En wat zou je doen als iemand uit jouw flesje wil drinken en je wil het eigenlijk niet?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Waar blijft het groen… Jerusalem artichoke soup en wilde ui

16 reacties Add your own

  • 1. Elke  |  april 6, 2011 om 12:35 pm

    Zelf zou ik ook niet “nee” durven zeggen, al zou ik het flesje nadien ook niet meer terug moeten hebben!
    (dus misschien zelf nog even snel slok slok wat drinken, en dan zeggen dat ze de rest van het flesje wel mag houden?)

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  april 10, 2011 om 6:26 am

      Dat is een optie maar dan ben ik mijn dure flesje ook gelijk kwijt. Misschien dat ik zowiezo op een volgende trip bij de Dollar general wat kleine flesjes mee zou moeten nemen. Een voor mezelf en een voor een eventuele meedrinker…

      Beantwoorden
  • 3. Natasja  |  april 6, 2011 om 3:01 pm

    Uhm, een gewetensvraag… Een leugentje voor eigen bestwil en zeggen dat je denkt dat er een koortslip op komst is en als ze het ook niet wilt krijgen er maar beter niet van kan drinken…? Zou een optie kunnen zijn, toch? Grappig trouwens dat ik hier mijn naam voorbij zie komen. Dank voor het compliment!

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  april 10, 2011 om 6:29 am

      Dat is een goed idee als ik ermee weg zou kunnen komen. Maar die persoon weet toevallig dat ik dat nooit heb gehad, helaas. Misschien vandaar dat ze het mij vroeg…

      Beantwoorden
  • 5. Petra  |  april 6, 2011 om 5:08 pm

    Ha ha, die gedachte van Natasja had ik ook al. Ik heb ook een enorme hekel aan het laten drinken uit mijn beker/flesje, zelfs al met de kinderen. Ik zou denk ik of nog gauw een boel drinken en dan de rest van het flesje aan haar geven, of inderdaad zeggen, dat ik keelpijn heb of zo en haar niet aan wil steken.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  april 10, 2011 om 6:30 am

      Ja, keelpijn! dat was een goeie geweest, en geloofwaardig ook want ik had een vervelende hoest.

      Beantwoorden
  • 7. Nynke van der Burg  |  april 6, 2011 om 7:26 pm

    lastig inderdaad, ik weet het niet, hangt helemaal van de situatie af denk ik hoe ik zou reageren.. maar wel een dilemma, ik zou er ook niet meer van willen drinken..

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  april 10, 2011 om 6:33 am

      ja, het vervelende is dat het me dan ook een beetje bezig houd in gedachten, en dat ik dan denk dat ik me niet zo aan moet stellen maar ik kan er dan toch niet overheen komen en de rest opdrinken.
      Eigenlijk had ik het flesje gelijk weg willen gooien maar dat heb ik niet gedaan, ik heb het flesje de hele tijd meegezeuld en thuis pas weggegooid omdat ik niet wilde dat ze zag dat ik het weggooide, stom he?

      Beantwoorden
  • 9. Nynke van der Burg  |  april 6, 2011 om 7:33 pm

    oh trouwens, McDonalds gaat er bij mij ook echt niet in..
    Leuk dat je naar DC was, wij gaan (waarschijnlijk) komend weekend!

    Beantwoorden
    • 10. B.  |  april 10, 2011 om 6:33 am

      En? zijn jullie geweest?

      Beantwoorden
  • 11. DixieChick  |  april 9, 2011 om 8:58 am

    Ik ben net zo hoor – ik deel echt met -niemand- een beker of een flesje of wat dan ook. Ik deel nog net mijn drinken met manlief, maar ook dat is met mate. Ik vind het gewoon een beetje onsmakelijk…je weet nooit wat iemand onder de leden heeft. Vroeger vond ik het heel moeilijk om “nee” te zeggen, maar tegenwoordig (misschien ook door de hitte hier, en de noodzaak om dus gewoon wel veel te drinken) durf ik wat beter aan te geven dat ik liever mijn drinken niet deel, maar dat ze het laatste restje mogen hebben🙂 (en ja, dan voel ik me wel heel schuldig hoor)

    Beantwoorden
    • 12. B.  |  april 10, 2011 om 6:36 am

      Haha dat zou ik ook hebben, want er zit tegen het einde veel meer spuug van mij in. Als iemand dat dan perse wil hebben denk ik ook ” nou, het is jouw begrafenis”. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon aangeef dat ik dat niet wil of als dat te lastig is gewoon zeggen dat ik keelpijn heb.

      Beantwoorden
  • 13. DixieChick  |  april 9, 2011 om 8:59 am

    Oh ja, en een paar weken geleden vroeg je of we al wisten waar we naar toe gaan als we hier weg gaan…niet dus. Ik heb een heel sterk vermoeden dat het wel eens iets als Hill AFB in Utah of Enid in Oklahoma zou kunnen worden, en ik denk dat ik dan liever hier zit. Zelf willen we heel graag naar Korea of Japan, dus daar zijn we nu druk voor aan het lobbyen🙂

    Beantwoorden
    • 14. B.  |  april 10, 2011 om 6:38 am

      JAPAAAAN! Oh dat zou super zijn. Ik hoop voor jullie dat het Japan of Korea wordt, ik zou super jaloers zijn maar nog meer uitkijken naar je blog!

      Beantwoorden
  • 15. Bianca Hendriks  |  april 11, 2011 om 7:33 pm

    O gets, ik zou dat al nooit aan een vreemde vragen of ik een slok uit zijn/haar flesje mag, iek ! ik geloof dat ik het wel aan een vreemde zou geven maar ik hoef het niet meer terug daarna ha ha

    Beantwoorden
    • 16. B.  |  april 14, 2011 om 8:07 am

      Nee inderdaad, ik vraag dat zelf ook nooit, yuk!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



