Jerusalem artichoke soup en wilde ui

april 14, 2011 at 11:00 am Plaats een reactie

Langzaam begint er eindelijk meer groen op te komen. Vorig jaar had ik uit het bos bij mijn schoonbroer een aantal ‘wild leeks’ weggehaald (wilde lenteuitjes) en bij ons onder de hawthorn geplant. Een paar dagen geleden ging ik daar eens kijken en een aantal nieuwe scheuten waren zichtbaar tussen de blaadjes.
Daar ik in de koelkast nog een boel Jerusalem artichokes heb besloot ik daar weer eens iets lekkers te maken met een jonge wild leek.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Recept:
Ingredients:
1 1/2 lbs jerusalem artichokes
5 tbs orange juice
2 tablespoons butter
1 wild leek, chopped
1 garlic clove, crushed
1 1/4 cups vegetable stock
2/3 cup milk

Voor de rest ben ik nog steeds bezig met mijn Foraging Foodie/Foraging Friend project. En schilderen, en van die vervelende bronchitis af te komen die telkens weer komt opzetten. En nou komt daar nog een leuke pollen allergie bij pfff het houdt niet over.
Gelukkig schijnt de zon in elk geval, en ga ik zo mijn bijen stekkie even schoonmaken, er moet veel (oneetbaar) onkruid uit getrokken worden, nieuw zeil op de grond, het schrikdraad moet weer opnieuw bevestigd worden want de plastic houders die om de palen zitten zijn hier en daar gebroken. Ik snap ook niet waarom ik geen andere soort dan plastic kon vinden.
Binnenshuis zijn mijn tomaten planten en andere zaadjes die ik begonnen was, flink aan het groeien.
Zo heb ik een bittermeloen plantje wat het hier binnen goed naar zijn zin heeft. Dus hopelijk, als we lang genoeg zon hebben, heb ik dit jaar eindelijk Sopropo!

Entry filed under: Eetbaar onkruid, Uncategorized. Tags: .

Waterflesje perikel Weekend uitje

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



