Weekend uitje

april 17, 2011 at 12:10 pm 6 reacties

Gisteren stonden er weer een stuk of acht herten in de tuin. Soms begon er een te rennen en dan rende er een paar achter hem of haar aan. En dan liepen ze weer terug of naar een ander plekje en gingen ze weer rennen. Of huppelen. Ik vraag me af wat er in ze omgaat. Misschien dat een zegt: Oh jongens, ik heb zin om te huppelen! “Jaaa”, zeggen een paar anderen, wij ook, laten we gaan huppelen”. “Nee ik wil rennen” zegt een ander hertje, “want dat kan ik goed.” “Oh ja??” zeggen de anderen “Laat maar eens zien dan”. Of “Wat jij kan, kan ik ook!”. Of “Ik kom zo mee huppelen, ik ben nog aan het eten”. Wat een leven he?

Het regende gisteren ook weer lekker maar gelukkig had ik de dagen ervoor goed gebruik gemaakt van het mooie weer en hard gewerkt in de tuin en opgeruimd.
Al mijn tuinspullen zijn gaandeweg naar het verwarmings hok in de kelder geplaatst. Dat was in drie jaar nog niet uitgeveegd en omdat ik daar steeds vaker ben en nogal allergisch ben voor stof ging ik dat maar even doen. En wat ik daar gister allemaal tegenkwam, oude slangehuiden, muizenkeutels, door muizen verzamdelde houtkrullen (moest echt even terugdenken wanneer wij voor het laatst houtkrullen in of om het huis hadden), grijze haar watjes.
Al dat stof sloeg tijdens het vegen weer op mijn longen en ik kreeg er spontaan een loopneus van, ellendig hoor.
Maar das ook weer over gelukkig. Alles is weer netjes in het hok en ook het achterdek ziet er weer toonbaar uit.
Prettig om af en toe even flink letterlijk de bezem erdoor te halen. Of je je sokken weer optrekt nadat ze lange tijd bijna volledig afgerold voor in de neus van je laarzen hebben gezeten. Waarom gebeurt dat toch altijd met bepaalde sokken in rubber laarzen?

Gistermiddag zijn we naar Corning, NY gegaan, om er even tussenuit te gaan en om mijn verjaardag te vieren (ik ben morgen jarig).
Het regende pijpestijlen, zowel bij ons als in Corning maar dan zit ik toch liever daar. We dronken en aten wat in een lounge barretje, bezochten wat winkeltjes en de kunst galerie waar altijd inpsirerend werk hangt. Daarna gingen we naar het Indiase restaurant waar we weer genoten van de kip en lams gerechten. Maar na het eten waren we echt uitgeteld. We zouden eigenlijk nog wat barretjes langs gaan en flink gaan feesten maar we hadden er allebei geen puf meer voor.
Gelukkig hoefden we niet helemaal terug naar huis te rijden want Scott had een hotel kamer geregeld waar we lekker lang hebben geslapen. Daar waren we beiden wel aan toe en soms helpt het om even ergens anders te slapen waar geen computer aanwezig is, om echt even te ontspannen. Dat is wel het nadeel dat we allebei vanuit huis werken/studeren, je werkt dan eigenlijk altijd.

Op de terugweg hebben we bij Lowes wat aarde gehaald voor in mijn vlinder tuin, en een inbouw luxaflex systeem voor over de deuren naar het dek in de slaapkamer. Want daar komt ’s morgens al vroeg veel licht naarbinnen en soms wil je niet met het ‘krieken van de dag’ gelijk wakker worden.

We zijn inmiddels weer thuis, de zon schijnt heerlijk en omdat het gisteren veel heeft geregend is de grond makkeljker te bewerken. Dus ik trek zo mijn tuin kleding weer aan en ga lekker aan de slag. Na een lekker kopje ashwaghana.
En nog een dutje misschien…;-)

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Jerusalem artichoke soup en wilde ui Een van alles en nog wat dag en visite

6 reacties Add your own

  • 1. Bianca Hendriks  |  april 17, 2011 om 9:27 pm

    Dat is zo irritant als je sokken op proppen voorin je laarzen zitten, of als je ze uittrekt dat je sokken in je laarzen blijven zitten ha ha
    Tuin ze en alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  april 18, 2011 om 5:19 am

      Ik wist het wel dat jij zou weten wat ik bedoel met die laarzen en dat sokken probleem LOL!

      Beantwoorden
  • 3. Natasja  |  april 18, 2011 om 6:49 pm

    Het is vandaag je verjaardag en ik had je op Facebook al gefeliciteerd, maar ik doe het gewoon nog een keer….happy birthday! Wat leuk dat jullie er even tussen uit zijn gegaan!

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  april 22, 2011 om 7:00 am

      Thanks:-) Ja het werd weer tijd, effe ertussen uit.

      Beantwoorden
  • 5. Petra  |  april 18, 2011 om 8:29 pm

    Nogmaals heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker, dat je even weg kon zijn.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  april 22, 2011 om 7:01 am

      Dankje:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



