Een van alles en nog wat dag en visite

april 20, 2011 at 6:35 pm 8 reacties

Het was raar weer vandaag, dikke mist die af en toe op kwam zetten, regen, wind, zon, weer regen, nog meer wind, weer zon. Pfff
Maar uiteindelijk heb ik in de tuin niet veel gedaan want ik moest wat winkels langs, (ben je zo weer een paar uur verder) en er lag weer een stapel werk van Scott op me te wachten.
Bij Walmart was het erg druk en stond ik zomaar tien minuten in de rij bij de kassa, dat gebeurt anders nooit! Waarschijnlijk vanwege de Pasen. In de Walmart kreeg ik opeens een telefoontje van Annemiek die op weg ging naar Harrisburg en wilde weten of ze ’s middags misschien even langs konden komen want we liggen toch een beetje op de route. Nou, harstikke leuk!
Dus nog even snel de rest van mijn boodschappen doen en zorgen dat ik voortijdig thuis was.

Bij de Tractor supply store kocht ik vier zakken tuinaarde en maakte daar gelijk de gift card op die ik van mijn schoonzus voor mijn verjaardag had gekregen (vind ik namelijk een leuke winkel) en ook moest ik bij Lowe’s even wat halen voor mijn mini waterkers vijvertje voor in mijn vlindertuin.

Daarna ging ik even bij het sportzaaltje in Blossburg langs om vriendin Susan en ‘de mannen’ (de ouwe mannen club) gedag te zeggen. Ik kwam daar deze keer niet om alleen maar gedag te zeggen, nee, ik kwam vreselijk ongezonde paaseieren afgeven.
Gisteren, namelijk, kwamen een tante en een nichtje aan de deur met vier paaseieren van chocola. Het zijn eigenlijk halve chocolade ei vormen met daarin een zware mierzoete vulling gemaakt van vooral veel suiker, boter, en kunstmatige smaakmakers en pindakaas. Elk ei weegt makkelijk een pond. Die eet ik dus nooit, van de gedachte alleen al krijg ik kiespijn. Voor Scott is het echt niet goed zulke dingen in huis te hebben, hij eet echt wel gezond maar hij kan die slechte dingen slecht weerstaan. We halen dat soort dingen dus zelf ook niet in huis en ik wilde die eieren al snel verstoppen maar Scott, die boven zat te werken, had gelijk door dat het weer ‘ongezonde eieren’ tijd is dus hij kwam gelijk naar beneden. Helemaal blij was ie met die eieren.
Ik zou ze het liefst gelijk in de vuilnisbak gooien maar het is nou eenmaal een traditie die Scott wel erg waardeert. Na overleg mocht ik twee van de vier eieren wel weggeven. Dus vandaar dat ik die even kwam weggeven bij het sportzaaltje, sporten ze er toch weer snel af (hopelijk), of gooien ze weg (beter). En zoals gewoonlijk moet ik even blijven om een praatje te maken met de mannen. Of ik mee ging lunchen (nee), en wanneer ik weer eens gezellig mee kom sporten (nee te druk) en ook vertelde iemand dat hij in 1966 een fabriek in Groningen heeft gerund waar producten van Pyroflam gemaakt werden. Net zoiets als Corningware hier. Ik ben benieuwd of iemand dat nog kent, Pyroflam…

Na nog een korte stop bij de bibliotheek en bij de lokale supermarkt om wat broodbeleg te halen kon ik eindelijk weer richting huis waar ik snel alle booschappen opborg. Niet veel later kwam Annemiek, met het hele gezin!:-) Da’s leuk om ze allemaal eens te ontmoeten! Vooral leuk omdat ik ze alleen nog maar op foto’s op het blog hebt gezien. Annemiek had voor ons ook eieren van hun eigen kippen meegenomen een een grolsch flesje met maple syrup! Wat een leuke verpakking voor maple syrup:-) We liepen even door mijn tuin heen en ik gaf Annemiek wat Jerusalem artichokes mee om thuis in de tuin te planten.

Na een kort maar gezellig bezoek gingen ze weer verder en moest ik toch echt aan de slag met data entry. Gelukkig kwam na twee uur schoonbroer Steve opdraven die me ging helpen om het bijen stekkie schoon te maken, want dat was nog niet gebeurd en zaterdag ga ik mijn bijen al ophalen. Maar na 15 minuten moest hij er al weer mee ophouden want dochterlief moest worden opgehaald van school en schoonzus was verlaat. En toen was het alweer etenstijd. En blog tijd. En film-kijken-op-de-bank tijd.
En zo is de dag weer om.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Weekend uitje Geen lente

8 reacties Add your own

  • 1. roots2wings  |  april 21, 2011 om 7:32 am

    En zo verveel je je dus nooit.🙂

    Voordeel voor ons, nu we naar Canada verhuisden: we vinden de chocolade hier niet lekker. Dus kopen we ook geen chocolade paaseitjes (wat we in Belgie wel deden, vanwege de traditie). Ik zal dus zachtgekooktje eitjes maken op zondagochtend, met vers brood en dat dan in ‘soldaatjes’ snijden. En dan soppen maar!

    Leuk dat je Annemiek op bezoek kreeg en zo ook haar familie eens kon zien. Het lijken me toffe en zeer goed opgevoedde jongens te zijn.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  april 22, 2011 om 2:34 pm

      Jammer dat die Canadese chocola niet lekker is, aan de andere kant wel goed natuuurlijk… Maar zacht gekookte eitjes zijn ook heerlijk:-) Dippy eggs noemen ze die hier geloof ik.
      Ik vond het super leuk om hun hele gezin te ontmoeten, leuk ook met Giulia erbij. Mijn setup was ietwat onhandig, ik had niet voldoende stoelen maar ze bleven niet lang, volgende keer ben ik beter voorbereid;-)

      Beantwoorden
  • 3. Bianca Hendriks  |  april 21, 2011 om 9:47 pm

    o gets die eieren, ik krijg al kiespijn als ik het lees bijna😉
    Wat leuk Annemiek en haar familie op bezoek !

    Werk ze en tuin ze enz enz

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  april 22, 2011 om 2:35 pm

      En dan ben ik best dol op zoetigheid maar zelfs voor mij is dat te erg.

      Beantwoorden
  • 5. Annemiek  |  april 22, 2011 om 5:17 am

    Hey! Had ik erbij verteld dat 3 van die eitjes net die ochtend gelegd waren🙂 ? Micky koopt die chocolade eieren met vulling ook, vreselijk vindt ik ze, maar de jongens eten ze en eigenlijk kunnen zij die slechte dingen ook niet met maat eten. Het is altijd een ruziepunt hoor, al die troep in huis.
    Giulia vond de dandelion thee ook lekker!
    Groetjes!

    Beantwoorden
  • 6. B.  |  april 22, 2011 om 2:37 pm

    We hebben vanmorgen heerlijk genoten van jullie eitjes!
    Ik ben blij dat ze die thee ook lekker vond, ik wilde vanmiddag weer lekker nieuwe wortels uitgraven maar het is ijskoud buiten en het sneeuwt weer! Hopelijk hebben jullie het beter getroffen!

    Beantwoorden
  • 7. Nynke van der Burg  |  april 22, 2011 om 2:52 pm

    ja, hier ook sneeuw en kou, blegh!
    De eitjes klinken heerlijk.. en ja, die chocolade-eieren die ze hier hebben, lust ik ook niet.. ik word al misselijk als ik er aan denk. Oh e dan die Marshmallow Peeps in alle mogelijke felle kleuren.. gruwel.. (Gelukkig (of niet) heeft mijn moeder ons een zakje Nederlandse pure chocolade-eitjes opgestuurd en ja, zachtgekookte eitjes, die gaan we ook eten. – Wij zijn ook wel van het gezonde eten🙂

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  april 23, 2011 om 9:14 am

      Oh ja, die marshmallow peeps en al die kleurstoffen, moet er niet aan denken. Die twee zware suikerbommen die Scott wilde houden, liggen nog steeds onaangetast in de broodtrommel. Ik hooop dat ‘ie ze vergeet en dat er snel schimmel op zit!😉 (erg he?)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



