Preview

juni 17, 2011 at 8:36 pm 2 reacties

En nou is het alweer 12 dagen geleden dat ik heb geblogged tsk tsk tsk.
Zoals je wel al kunt raden: druk. Ik ben nu vooral bezig met het eetbare onkruiden gebeuren, zo erg zelfs dat ik denk dat ik misschien maar een nieuw blog moet starten want het is voor dit blog eigenlijk niet zo interessant.
Dit blog zou moeten gaan over mijn leven hier en hoe ik het beleef. Over alledaagse dingen en de verschillen die ik opmerk tussen Nederland en de VS.
Maar dat het anders is om hier te leven is een gegeven en zoals ik eigenlijk nooit dollars naar euro’s omreken, mijlen naar kilometers, Fahrenheit naar Celsius (als ik aan de telefoon ben met Nederland en ik krijg de vraag hoe warm het is moet ik altijd even naar de Fahrenheit/Celcius thermometer rennen), zo ben ik echt gewend aan hoe alles hier gaat en zou ik het ook niet anders meer willen.
Ik ben vooral erg gewend aan met name de klanten service, de vele gemakken van online winkelen bijv. de flinke hoeveelheid beoordelingen van andere klanten waar je je voordeel mee kunt doen, de hartelijkheid van mensen, de humor, en als je iets wil bereiken wordt het je ook echt gegund, afijn, zo kan ik wel even doorgaan. Tuurlijk zijn er ook veel mindere dingen maar de pluspunten lijst is toch langer. Wat natuurlijk ook meespeelt is dat we dit jaar geen bezoekers uit Nederland hebben. Die kijken toch met andere ogen waardoor mij bepaalde dingen op zouden vallen. Maar anders niet…
Dus, tja, over integreren op zich valt er weinig te melden. Ik doe m’n ding en op dit moment is het vooral mijn wilde groente project.

Ik noem het maar project want echt een bedrijf kan ik het nog niet noemen.
Ik wil het gebruik van wilde groenten uit de sfeer halen van overleven, lange boswandelingen, onder-de-radar en vlooiige natuur/health guru’s. Daar zijn er namelijk al genoeg van maar ik ben zelf helemaaaal niet van de lange wandelingen in de natuur en maak graag gebruik van alle moderne gemakken. Ik wil dit onderwerp juist toegankelijk maken voor iedereen met zo min mogelijk ‘woodsy’ gebeuren.
Ik ga zelf altijd heel doelgericht te werk, ik heb makkelijk bereikbare plaatsen voor bepaalde groenten en regel soms, als ik voor mijn workshops extra veel nodig heb, met buurt bewoners dat ik bij hun het een en ander kan komen plukken. Het gaat mij erom dat ik makkelijk toegang heb tot de wilde groenten (vandaar ook mijn ontzettend grote tuin) zodat ik tijd heb om goede recepten te creeeren. Er is al veel te vinden op internet maar de meeste recepten zijn ongebruikt gecopieerd en zijn vaak maar zozo.
Voor mijn workshops doe ik altijd mijn uiterste best om een goed en interessant menu samen te stellen met goede recepten die de deelnemers ook thuis makkelijk kunnen maken en, nog belangrijker, zouden willen maken. Dus het moet echt goed zijn. Helaas kost dat veel tijd en energie. En dan moet ik in de tussentijd ook mijn website updaten met foto’s en dergelijke.
Vooral ook omdat (commercial break lol) ik zondag in de krant zal staan. Vandaag stond er alvast een preview in de krant:

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Ik ben er nog hoor Foraging foodie in de krant!

2 reacties Add your own

  • 1. Natasja  |  juni 18, 2011 om 8:56 am

    Erg herkenbaar allemaal. De service die men hier in Amerika geeft, kan ik ook erg waarderen! Gaaf dat je nu al in de krant staat. Straks nog een keer, dat zal je vast wat workshops op gaan leveren! Je bent in ieder geval goed bezig, Bibi!

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  juni 24, 2011 om 6:36 am

    Hartstikke leuk artikel in de krant. Blijf vooral schrijven over de planten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



