Foraging foodie in de krant!

juli 1, 2011 at 7:09 am 2 reacties

Het heeft even geduurd maar hier is ‘ie dan, mijn artikel in de zondags krant!
Zondag ochtend vroeg belde m’n schoonmoeder ons wakker: “Bibi! Je staat op de voorpagina! EN je hebt bijna TWEE pagina’s!”
Ik naar de kranten box bij de supermarkt:


Ze bedoelde dus niet dat mijn verhaal DE voorpagina van de krant besloeg (zucht, susie!), hoewel ik daar ook met foto op stond om mijn artikel in de Outdoors (Buitenleven) sectie van de krant aan te kondigen. Maar in de Outdoors sectie, besloeg ik de hele voorpagina en een groot gedeelte van de tweede pagina ook nog!
Nou dat is toch leuk niet?
Het verhaal is ook te lezen via deze link.
De reacties in het dorp zijn verdeeld. Sommigen komen gelijk naar me toe als ze me zien in het dorp, om te vertellen over hun ervaringen met eetbare wilde planten, anderen negeren me ineens volledig, daar moet ik stiekem wel om lachen. Want jemig, je kan toch wel gewoon gedag blijven zeggen? Klanten van Scott bellen hem op, helemaal enthousiast dat ze zijn vrouw in de krant hebben gezien. Scott is nu de man van Bibi hahaha.

Ik krijg ook reacties van mensen die zich willen opgeven voor een workshop, of iemand die mij wil boeken voor een familie picnic om een tour te komen doen, of de voorzitster van het Kruidengilde die met een grote groep wil komen, of iemand die ook een artikel wil schrijven over mijn workshops.
Heel leuk allemaal!
Ik ga ook binnekort beginnen met het maken van mijn eerste kookshow/video. Ik ben nog wat aan het denken over hoe ik het aan ga pakken enzo maar het begint al vorm te krijgen. Het wordt nog wat, als ik het allemaal voor elkaar krijg tenminste.

Vanmiddag sta ik weer op de markt met Sow thistle (of Gekroesde melkdistel) en Cattail flower heads (of de mannelijke bloem van De Grote Lisdodde).
Het belooft een mooie dag te worden dus ik hoop dat we veel bezoekers krijgen.

Mijn website krijgt ook steeds meer bezoekers, ik merk dat veel mensen vooral bij de foto’s en de recepten blijven hangen, dus dat is leuk. Maar ik heb jammer genoeg nog maar weinig aandacht op het forum. Wel leuk is dat een authoriteit op het gebied van eetbare wilde planten, Steve Brill, zich als lid heeft aangemeld! Maar ik wil toch wat meer activiteit zien, dus richt ik mij ook tot jullie: Als jullie foto’s hebben van planten waarvan je graag wil weten wat het is en of het eetbaar is, kun je die op het forum plaatsen. Of als je vragen hebt over het onderwerp eetbare wilde planten kun je daar ook terecht. Misschien krijg je dan wel antwoord van Steve Brill:-)!Link naar het forum.

Entry filed under: Eetbaar onkruid. Tags: .

Preview Tijdschrift

2 reacties Add your own

  • 1. Bianca Hendriks  |  juli 3, 2011 om 8:18 am

    wat gaaf zo’n groot artikel in de krant en met zulke foto’s erbij !
    Kan me voorstellen dat je er hartstikke druk mee bent vooral in het groei/oogstseizoen. En super ook dat Steve Brill zich heeft aagemeld. heel veel succes met je plannen !

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  juli 3, 2011 om 8:09 pm

    Helemaal super! Wie weet waar dit nog toe leidt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



