Lekkere luie tweede Kerstdag

december 26, 2011 at 7:26 pm 3 reacties

Hier hebben ze geen tweede kerstdag maar ik vier het toch gewoon hoor, al is het dan in mijn eentje want Scott is vandaag flink in de weer geweest met het herinrichten van de walk-in closet. Hij heeft als kerstcadeau voor mij de slaapkamer mooi ingericht met bamboo gordijnen, houten lamellen, een mooie slaapkamer set met tv en mooi vloerkleed en de walk-in closet moest dan ook gelijk maar onder handen genomen worden. Hij heeft ook schilderijen voor me ingelijst en opghangen.
Ik wilde ook nog even vertellen wat we gisteren zoal aten. Mislukte pommes duchesses, dat werd dus gewoon lekkere mashed potatoes, ook aten we geblancheerde haricot verts, spruitjes met uitjes, geroosterde eend, glazed ham, brood met kruidenboter en ananaskaas spread, en als toetje ijs, eggnog cheese cake, appeltaart en key lime pie. De laatste twee had de buurvrouw van m’n schoonouders meegenomen. Ze viert elk jaar kerst bij ons omdat haar kinderen ver weg wonen en ook nooit de moeite nemen haar op te zoeken met de kerst of haar over te laten komen. Ik wist niet dat ze taarten en ijs mee zou nemen anders had ik geen taart gemaakt en nu zit ik dus met een heftige eggnog taart. Hij is wel errug lekker maar als ik nog een stuk neem heb ik morgen een extra zwemband en een onderkin ben ik bang.

Het aantal cadeautjes ging ook dit jaar weer alle perken te buiten. Zoals een vriendin op facebook als commentaar op de hoeveelheid cadeautjes onder onze kerstboom terecht zei, wat nou recessie?! Inderdaad! Onder ons, moet ik zeggen dat het wel typisch is dat degene met de meeste geldzorgen de meeste (waaronder ook veel flut) en duurste cadeaus heeft gekocht voor de kids. Een beetje raar, niet? Meer dan de helft ervan wordt komend jaar verkocht op de yardsale of weggegooid. Dubbel zonde! Wij hebben zelf geen last van de recessie maar we kopen nooit zomaar spullen. Ook voor de kids steken we (of ik) er wel wat tijd in om cadeaus te vinden die langer meegaan en waar ze wat aan hebben. Ze moet het zelf weten maar ik vrees dat haar levensonderhoud op onze schouders terecht gaat komen als ze zo doorgaat, haar lijkt het niets te schelen in elk geval.
Maar goed, de cadeaus dus.

Er was dit jaar niets van mijn amazonlijst besteld, wat ik wel erg jammer vond want dat zijn dingen die ik echt goed kan gebruiken en nou moet ik ze alsnog mezelf cadeau doen. In plaats daarvan kreeg ik een hoop hebbedingetjes die ik zelf nooit zou kopen maar die ik toch wel kan waarderen dus de schade is beperkt gebleven. Maar al had ik niets gekregen vond ik het al prachtig om iedereen bij ons te gast te hebben. Het was toch super gezellig.
Mijn schoonzus had wat fotoalbums meegenomen met foto’s van de afgelopen vijf jaar. Wow wat zijn we allemaal veranderd! Iedereen in de familie is wat aangekomen, alleen Scott is afgevallen!

Vandaag heb ik lekker de hele dag op de bank gehangen met slechte kerstfilms die ik stiekem toch wel aardig vindt, uren zitten kijken op de website http://awkwardfamilyphotos.com/ en een beetje window shoppen voor kunstschildersbenodigdheden (wat een woord). Ik heb ook lekker baklavas gemaakt, dat is toch een stuk makkelijker dan ik had verwacht.

Scott heeft nu vrienden over om te pokeren dus we hoeven de baklavas niet allemaal zelf op te eten gelukkig, nu ik weet wat er precies in zit kan ik er toch niet zonder schuldgevoel van genieten, het is feitelijk niets dan filodeeg met nootjes en lagen en lagen boter en een saus van suiker en honing… die dingen moeten maar snel uit huis verdwijnen!

Ik zit nu lekker in onze knusse nieuw ingerichtte slaapkamer met tv weer een akelig maar stiekem leuke kerstfilm te kijken. Morgen weer aan de slag.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Merry Christmas Happy New Rear!

3 reacties Add your own

  • 1. Petra Engle  |  december 26, 2011 om 8:45 pm

    Oh, ik ben dol op Baklava en die ziet er erg lekker uit! Ik weet het geschipper tussen tradities van Rick met veel cadeautjes en toch geen prullen kopen. Ik denk dat ik dit jaar goed geslaagd ben wat dat betreft, als ik het zo zie. Ik vind die schilderijtjes van jou zo mooi! Je hebt echt talent!

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  december 27, 2011 om 8:42 am

    Wat lief van Scott om de slaapkamer onder handen te nemen. Dat eten klinkt wel errug lekker! En die baklava’s zien er goed uit!

    Beantwoorden
  • 3. Bianca Hendriks  |  december 30, 2011 om 6:20 pm

    Ha ha, die baklava’s ziet er zeker lekker uit maar met dat soort ingredienten gaat het hard, ik zou in no time 2 onderkinnen erbij hebben dan😉
    Wat een gekte met die Kerst he ? precies wat je zegt, de mensen die het geld wel beter kunnen gebruiken doen de gekste dingen, hoorde laatst van iemand dat een gezamenlijke kennis die steeds geen geld heeft voor benzine en bij iedereen probeert geld te lenen met kerst een mega tatouage gaat laten zetten, ik snap het niet hoor, die zijn echt verre van gratis volgens mij….

    Super goed 2012 gewenst jullie !!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



