Happy New Rear!

januari 1, 2012 at 5:19 pm 5 reacties

Ons Oud en Nieuw feest gisteren was weer super geslaagd. Ik zit nu nog met een glimlach op m’n gezicht en vanmorgen toen ik wakker werd moest ik maar snel uit bed om Scott niet wakker te maken met m’n gegiechel. Zijn zo weer van die dingen waar je bij had moeten zijn. Mijn nicht Stephannie komt altijd grappig uit de hoek en gister was ze helemaal op d’r scherpst lol!
Maar goed. Een ding ontbrak en dat was de top 20. Het kost ons elk jaar wel wat moeite om van iedereen drie favoriete liedjes te krijgen en dit jaar is het er niet van gekomen. Ik was intensief aan het schilderen en begon pas zaterdagochtend met de voorbereidingen. Normaal ben ik al weken met de muziek aan de gang en mensen aan het lastig vallen ermee. Maar het ontbreken van de top 20 mocht de pret niet drukken. Scott zou wel een playlist maken op zijn ipod maar die begon daar pas aan toen de eerste gasten al gearriveerd waren dus dat werd niets. En al snel kreeg ik verzoeken om m’n laptop tevoorschijn te halen om youtube videos op de tv af te spelen. Veel leuker. Karaoke hadden we ook nog, waar we -heel verstandig- pas na middernacht aan begonnen. We hadden echte appelbeignets die Scott appelflappels noemt, in spek gerolde dadels met amandelschaafsel erin, kaas/augurk/uitjes prikkers en baklavas, iemand bracht in chocolade gedoopte kersen en komkommersandwiches, anderen brachten drank mee en onze vriend Dan kwam onverwachts toch nog opdagen met zijn nieuwe vriendin en siervuurwerk. Om de traditie van m’n (stief)vader voort te zetten hadden we dit jaar Cinese vuurwerk matten, kleintjes maar want die grote zijn hier niet te vinden. Om 12 uur had iedereen een hoedje op, toeter in de hand, een glas champagne en telden we af met alle mensen op Times Square. Altijd een mooi moment en ik hoop er ooit zelf bij te zijn. Na de gelukswensen en zoenen haasten we ons naar buiten voor de sky lanterns waar iedereen altijd plezier in heeft. Die lanterns mogen echt niet ontbreken, als ik ze niet zou hebben zouden sommige mensen echt zwaar teleurgesteld zijn, het is echt een traditie geworden hier. Ben blij dat ik ze elk jaar weer voor een prikkie (met een beetje mazzel) via ebay kan scoren. Ze komen dan uit China, betaal ik een dollar per lantaarn en verzenden is gratis!(Maar als ik een pakketje naar Nederland stuur kost het me een rib uit m’n lijf, eigenaardig hoor). Scott had de Chinese mat eerder al uitgerold en die lag op het dek bij de tuin, we hadden er goed zicht op vanaf het achterdek. Die kleine klappers maakten verrassend genoeg meer herrie dan ik had gedacht, en het galmt ook lekker bij ons, met die bergen enzo;-). De ‘geesten’ zijn weer verjaagd voor dit jaar. De laatste gasten gingen om half vier naar huis. Het was weer een topavond.
Vanmorgen ben ik gelijk aan de slag gegaan om alles op te ruimen en inmiddels is de kerstboom afgetuigd, zijn alle kerst decoraties opgeborgen en is de vloer gedweild.
Mijn schoonmoeder belde me vanmorgen met het nieuws dat ik met een teaser voor mijn column in de krant sta, dat is ook een leuk begin!

Morgen verhuis ik mijn schilder spullen naar de eetkamer omdat het daar veel lichter is en ik een beetje ruimte gebrek begin te krijgen. De hele maand januari gaan we geen etentjes organiseren dus dat komt dan mooi uit.

Dit komende jaar gaat er veel veranderen. Ik durf er nog niet over te schrijven want misschien komt er nog wel een kink in de kabel maar, jullie lezen het tezijnertijd vanzelf.
Ik doe niet aan goede voornemens maar heb me wel voorgenomen om minder workshops de doen, of misschien wel helemaal geen, in elk geval een jaar columns te schrijven, vooral heel veel te schilderen, veel te leren, mee te doen aan wedstrijden en schilderijen te verkopen. En nog meer te genieten.

De laatste twee weken heb ik het qua sporten een beetje laten afweten, een beetje maar hoor, ik heb alleen de laatste week helemaal niet gesport. Ik merk het alleen wel gelijk weer en weet ook precies waar die vetrolletjes vandaan komen. Vooral de laatste week van December eet ik teveel en vooral slechte dingen. Ik zou eigenlijk helemaal moeten wegblijven van suiker en koekjes en chocola en taart en cake en baklavas en appelbeignets en zoete alcoholische drankjes en wat al niet meer maar een kennis op facebook zei heel wijs: Het maakt niet uit wat je eet tussen kerst en Oud en Nieuw maar wel wat je eet tussen Oud en Nieuw en kerst! Ik heb het er dan ook goed van genomen, vooral gisteren maar vandaag ben ik weer ‘on the program’ en dinsdag ga ik weer sporten. Ik kijk er echt naar uit nog verder in vorm te komen dit jaar. Qua gezondheid ben ik echt goed bezig geweest vorig jaar, ik heb ontzettend veel energie en pas weer in m’n kleren. Dit jaar wil ik een strakker lijf, nog meer energie en nog meer nieuwe kleren.
Ooit las ik op een kerstkaart van een sportschool “Merry Fitness and a Happy New Rear!”. Geweldig niet? En een happy new rear willen we allemaal wel dus bij deze: Happy New Rear!;-)

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Lekkere luie tweede Kerstdag Auto problemen, schilderen en verhoogd post tarief per 22 januari

5 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  januari 2, 2012 om 1:33 pm

    Ha ha, die is leuk ja! Happy New Year too!

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  januari 2, 2012 om 3:17 pm

    Kan ook wel een new rear gebruiken! Dat klinkt als een geweldig uiteinde! Ik hoop dat je een geweldig jaar zult hebben!

    Beantwoorden
  • 3. roots2wings  |  januari 2, 2012 om 4:09 pm

    Ok, die mij ook maar die new rear, hahaha!
    En we zullen je blog ook in 2012 trouw blijven volgen, zodat we te weten komen welke veranderingen er op til staan!!!

    Fantastisch dat je zo’n geslaagd feest had!

    Beantwoorden
  • 4. Bianca Hendriks  |  januari 14, 2012 om 6:23 pm

    echt leuk gevonden die slogan ha ha, en succes met je new rear😉

    Beantwoorden
  • 5. Nynke  |  januari 18, 2012 om 1:07 pm

    Ja, die is grappig!! Klinkt goed allemaal, leuke nieuwe voornemens en geweldig dat je een column in de krant hebt!! Waarom geen of minder workshops?
    Geweldig die chineze lampionnen trouwens, bijzonder, zo’n traditie!! Helaas gaan we dus zoals je hebt gelezen naar Australie verhuizen, maar we zijn hier nog tot in juni, dus wie weet hebben we nog een kans om elkaar te ontmoeten.. nu ik er zo over nadenk ga ik PA trouwens wel een beetje missen hoor..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



