Auto problemen, schilderen en verhoogd post tarief per 22 januari

januari 20, 2012 at 8:00 am 1 reactie

Jemig, zo zijn er weer drie weken verstreken sinds mijn laatste blogpost. Maarja, ik heb ook niet erg veel te melden. Ik ben volledig in het schilderen gedoken en daarmee elke dag bezig. Ik heb hierdoor ook nog helemaal geen last gekregen van de winter blues maar dat kan ook komen doordat we nog weinig sneeuw hebben gehad deze winter. We zouden eigenlijk al naar Hawaii zijn vertrokken maar het gekke is dat ik helemaal geen behoefte heb om weg te gaan deze winter. Dat komt ook omdat we iets anders leuks in het vooruitzicht hebben waar ik nog niet over durf te schrijven en eigenlijk wil ik me daar meer op richten ook qua financien. Scott zou eigenlijk in elk geval wel een cruise willen doen of naar Mexico willen voor twee weken, we zien wel.

Vanacht heeft het aardig gesneeuwd dus de man met de sneeuwploeg is alweer bezig geweest om onze weg sneeuwvrij te maken. Dat gebeurt in de winter alleen doordeweeks vanwege de schoolbus. In het weekend is het ieder voor zich of die man moet er net zin in hebben.
Onze auto is kapot -eerst nog een tikkend geluid, de lokale garage weet niet wat het is, dus moeten we helemaal naar de Toyota dealer een uur verderop en dat is uiteraard nog niet gebeurd. Ondertussen is de battery ook dood gegaan- dus rij ik al een maand in onze Ford truck. Echt een belachelijk grote truck waar ik best vaak reacties mee krijg als mensen mij daarin zien rijden. Op een vroege ochtend kwam ik aan bij de sportschool. En toen ik na het sporten even bij de Dollar General langs ging, een paar winkels verderop, zei de cassiere: Zo hee wat heb jij een grote truck! Ze hoorde me die ochtend aankomen toen ze buiten een sigaretje aan het roken was en was verbaasd dat ik daar uit tevoorschijn kwam omdat ik zo klein ben.
En vaak gebeurt het ook, dat net als ik in of uitstap, de plaatselijke postbode dat dan net ziet met een grote grijns. Instappen in dat ding is best lastig met tassen. Eerst moet ik die tassen op de passagierstoel gooien en dan erin klimmen via ’t opstapje en half hangend aan de handrail aan de zijkant. Soms vergeet ik dat ik mijn sporttas nog om heb die dan weer in de weg zit. Pfff en dan zit ik eindelijk. Uitstappen is wat makkelijker, ik laat me er min of meer uitglijden maar dat schijnt ook al een grappig gezicht te zijn. Vaak gebeurt het dat mensen op straat stoppen met wat ze aan het doen zijn (weg werkzaamheden, wandelaars) en naar de truck staren, waarschijnlijk, volgens Scott, omdat ze zich afvragen of er uberhaupt wel iemand achter het stuur zit. Nou ja, het moet maar. We zouden eigenlijk gewoon even een niuewe batterij moeten halen en dan de auto naar de garage brengen maar daar hebben we allebei geen zin in.

Ik ben al een paar dagen aan het worstelen met een schilderij van een groepje oudere Japanse vrouwen (en een man) die aan het schilderen zijn in het Imperial palace in Tokyo waar we in 2007 voor even gewoond hebben. Ik denk dat ik vaker dit soort schilderijen ga doen van groepjes schilderende mensen, dan kan ik mezelf er ook tussen zetten, dat is wel grappig vind ik. Het is bijna af, denk ik, maar ik kan er ook op het laatst nog weer hele lagen verf vanaf wassen met terpentine en weer overnieuw beginnen.

Ik moet ook nog wat ergs vertellen. Ik kwam erachter dat we een paar mensen in Nederland vergeten waren een kerstkaart te sturen, die stonden op een apart lijstje omdat het gezamelijke vrienden van ons zijn en ik dacht, misschien wil Scott er wel zelf iets leuks in zetten en hij dacht dat van mij ook en omdat we elk afzonderlijk tussen de bedrijven door wat kaarten schreven waren die mensen overgeslagen. Ik ontving vorige week zelf nog kaarten dus toen dacht ik dat ik ze misschien nog wel op kon sturen maar dat ze misschien bij het postkantoor de datum van het stempel even kunnen terugdraaien zodat het lijkt of ik die kaarten al heel lang geleden heb opgestuurd. Ik belde het postkantoor maar even en legde het verhaal uit. Murielvan het postkantoor moest er wel om lachen en zei Shame on you! maar ze zou het wel doen. Leuk he? Dus ik heb de volgende dag de kaarten gebracht en we besloten de datum op een maand geleden te zetten, toen ik de meeste kaarten heb verstuurd. Wat doet die post er toch lang over niet?
Oh en misschien wel handig om te weten voor andere Nederlanders hier in de States wat Muriel me vertelde; Het tarief voor het internationaal versturen van brieven en kaarten is nu nog 98 cent maar gaat vanaf 22 januari 7 cent omhoog dus het wordt vanaf zondag $1.05!

Ik ga maar weer snel verder.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Happy New Rear! Honing van de buren en eerste column

1 reactie Add your own

  • 1. Annemiek  |  januari 23, 2012 om 7:47 am

    Ik had deze week nog een kaart gekregen die op 14 december afgestempeld was. Zouden ze die truc ook gebruikt hebben?🙂
    Fijn hoor, dat het schilderen je zo goed bezig houdt!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



