Down time

januari 26, 2012 at 2:21 pm 6 reacties

Soms heb ik even wat tijd nodig om helemaal niets te doen en nu Scott de slaapkamer helemaal mooi heeft ingericht is het een fijne plek daarvoor. Ik zou dat vaker moeten doen en kan me de laatste keer niet heugen maar ik neem dan wat boeken mee, schetsboek en potloden en mijn laptop, om in bed lekker wat te niksen, te lezen of toch wat te schrijven of te schetsen. OF, een spelletje te spelen.
Ik ben eigenlijk niet zo van de computerspelletjes maar een spel wat ik af en toe graag speel is de Sims. Daar kan ik leuk allerlei verhalen mee creeren. Soms, Sims spelers zullen dit wel herkennen, maak ik een familie met de intentie die op geen enkele manier te helpen behalve dan een baan te zoeken want dat zullen ze nooit uit zichzelf doen. Als ik voor de rest niets doe, heb je er altijd een tussen zitten die in zijn broek plast, en niemand ruimt wat op, ze leren ook niet om die nare beestjes in huis te sprayen maar gaan er als idioten op staan te stampen. En voor je het weet is het huis een zwijnenstal en is iedereen ongelukkig. Dus dan laat ik ze maar weer de rekeningen betalen, de vaat doen, dingen repareren, ik kan het gewoon toch niet laten want ik wil niet dat de boel escaleert.
De laatste versie, Sims deluxe (sims 2) die ik 2 jaar geleden voor kerst had gekregen was een tweedehandse en daar zat een bug in waardoor het programma soms crashtte en ik weer opnieuw moest beginnen omdat soms alle families waren verdwenen, inclusief de families die al door de makers van het spel gecreerd waren.
Nadat het voor de zoveelste manier gecrashed was heb ik gisteren Sims 3 met expansion pack ‘Ambitions’ gedownload. Wow wat een wereld van verschil! Het ziet er allereerst echt geweldig uit, de mensen die je kan maken kun je nu vrijwel precies laten lijken op wie je maar wilt en je kan ze door de hele stad door volgen. Ze gedragen zich ook veel menselijker en je hoeft ze niet alles meer te leren, zoals naar de wc gaan. Wat een geweldig spel. Oh en in deze nieuwe versie worden ze ook ouder, weet niet hoe ik dat ga vinden als een van mijn creaties straks de pijp aan Maarten geeft.
En zo is er weer een paar uur verstreken waarin ik totaal niets productiefs heb gedaan. Heerlijk!
Nu lekker roti en curry maken, hebben we gelijk weer voor een paar dagen eten.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Honing van de buren en eerste column Plannetje mislukt

6 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  januari 26, 2012 om 4:48 pm

    Oh ja, de Sims, erg leuk! Saskia is er vooral dol op, ik heb het alweer lang niet gespeeld. Het leukste vond ik mooie huizen bouwen en heel sjiek inrichten.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  februari 1, 2012 om 12:12 pm

      En dan vooral money cheats gebruiken zodat ze niet hoeven te werken haha. En dan koop je allemaal mooie dingen voor ze en vinden ze het nog niet goed.

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  januari 27, 2012 om 4:56 am

    Haha, ik heb het de jongens lang niet meer zien spelen, maar dat vonden ze ook altijd een leuk spel. Soms zwembaden bouwen zonder trap… gemeen he.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  februari 1, 2012 om 12:13 pm

      hahaha ik heb dat ook wel eens gedaan maar dat was per ongeluk, ik had niet in de gaten dat ze er niet uitkonden. Net op tijd kwam ik erachter.

      Beantwoorden
  • 5. Bianca Hendriks  |  januari 31, 2012 om 7:30 pm

    Hmmm roti, heb je een lekker recept ervoor ? heb het voor het laatst in Rotterdam gegeten geloof ik, veel te lang geleden, was het eigenlijk zelfs vergeten dat er Roti bestond😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



