Plannetje mislukt

januari 28, 2012 at 12:50 pm 6 reacties

Ik heb al heel lang op mijn lijstje staan om Scott ooit eens mee te laten doen met een Tai Chi klas. Ik denk dat het goed voor hem zou zijn voor zijn gezondheid en concentratievermogen. Hij heeft jaren geleden wel eens gezegd dat als ik na een jaar nog steeds zou tai chi-en, dat hij dan mee zou doen maar dat heeft ‘ie nooit gedaan.
Vorige week kreeg ik een e-mail van een acupuncturiste in Wellsboro waar ik af en toe kom, met een uitnodiging voor een Chinese Nieuwjaar’s viering die vandaag plaats ging vinden. Wat de viering precies inhield was me niet duidelijk maar er stond wel iets bij over loszittende kleren dragen en sokken of blote voeten. Nou, dan weet je wel ongeveer wat er gaat gebeuren, dat wordt tai chi of qi gung. Ik vertelde Scott over de uitnodiging en dat ik zeker wel zin heb om te gaan, om te kijken wat het is. “En er zijn ook deurprijzen en party favors” zei ik enthousiast, want dat stond ook in de uitnodiging. Nou, leuk, zei hij, dan gaan we. Dus wij vammorgen eropuit, Scott had ondertussen de regel over het dragen van flexibele kleding ook gelezen en had eerst nog grappend gezegd dat hij zijn strakke hardloop outfit aan ging trekken maar hij koos toch maar voor een spijkerbroek.
De viering vond plaats in een expositie gebouw waar mooie foto’s hingen van taferelen en gebouwen uit verschillende landen, waar Scott zich wel mee vermaakte. De acupuncturiste was er en nog wat mensen die ik kende van mijn workshops en van de musical een paar jaar geleden, erg gezellig. Er stond een mandje op tafel met glitterige draken stickers, want het is dit jaar het jaar van de draak, dat waren dus de party favors. En de deurprijs was een boek over tai chi en gratis tai chi lessen. Toen ging ineens een bel. Een kleine oudere vrouw in een blauw satijnen chinese typische tai chi outfit riep iedereen op zijn schoenen uit te doen voor de tai chi les. Hahaha, nou, en toen had Scott het wel weer gezien. Hij ging liever een ommetje maken, wat koffie drinken en wilde wat telefoontjes plegen. Ach, ik kan het ‘m niet kwalijk nemen, er was praktisch niemand van onze leeftijd en hij zou zich super ongemakkelijk voelen, maar het was het proberen waard.
De les duurde ongeveer een uur waarin we de dans van de draak leerden met super mooie bewegingen. Het is jammer dat ze zo ver zit maar als ik nou in ons dorp voldoende mensen bij elkaar weet te krijgen kan ik haar misschien hiernaar toe krijgen. Tai chi vind ik in mijn eentje ook heel fijn maar soms is het toch leuker in groepsverband. We zien wel of ik er wat mee ga doen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Down time Gaat het nu echt gebeuren?

6 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  januari 29, 2012 om 6:58 am

    Lijkt me ook heel leuk. Het blijkt ook voor oude mensen heel goed te zijn en valpartijen te verminderen. Niet dat we daar al aan moeten denken hoor.
    Micky zou er ook nooit aan meedoen!

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  februari 1, 2012 om 12:06 pm

      Daarom doe ik het inderdaad ook, vroeg geleerd is oud gedaan;-) en ja, dat zou wat zijn, Micky en Scott aan de Tai chi hahahaha

      Beantwoorden
  • 3. Elke  |  januari 29, 2012 om 12:11 pm

    Ik vind het ook heerlijk! Maar voor mij is de coordinatie zo lastig. Ik moet eerst 1 armbeweging bestuderen en uitproberen, dan de andere armbeweging. Dan beide tesamen. En dan dat ook nog eens voor de benen en de houding van het lichaam.
    Dansen is me ook nooit goed afgegaan, dus dat soort coordinatie mis ik echt.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  februari 1, 2012 om 12:08 pm

      Die coordinatie vind ik vooral met Tai chi ook erg lastig, daarom kan ik met een dvd echt niet toe, ik heb echt een instructeur nodig enne dansen… dat kon ik vroeger wel, dacht ik maar Scott ziet me liever niet dansen hahaha

      Beantwoorden
  • 5. Petra  |  januari 29, 2012 om 5:58 pm

    Ik wil dat ook nog altijd graag proberen, maar zou hier in de buurt nergens weten en ver wil ik er ook weer niet voor gaan.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  februari 1, 2012 om 12:11 pm

      Als je ooit eens de kans krijgt, zeker proberen, misschien dat iemand op de sportschool wat weet?

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



