Tuinclub praatje

maart 1, 2012 at 11:39 am 2 reacties

Afgelopen maandag hield ik een presentatie over eetbaar onkruid voor de lokale tuinclub. De vrouw van de organisatie liet me weten dat ik de projector ook kon gebruiken als ik wilde en dat ik mijn laptop daarop aan kon sluiten. Dat was wel wat beter dan plaatjes in boeken te laten zien. Bij vroegere werkgevers lukte het me om ervan bespaard te blijven maar nu ging ik er toch maar aan: Powerpoint. Powerpoint, in het bedrijfsleven, zijn in mijn ervaring per definitie saai en in veel gevallen overbodig. Dus besloot ik de mijne vooral niet saai te maken, met goede illustraties, interessante weetjes, een quiz (van elke plant die ik liet zien toonde ik eerst een plaatje met een vraagteken erboven), en probeerde vooral mensen te inspireren om zelf over dit onderwerp te leren dus ook zette ik er een onderdeel in over ‘Hoe leer ik over eetbaar onkruid’. De presentatie was succesvol, mensen waren erg enthousiast en kwamen na afloop met vragen en visite kaartjes met de uitnodiging om bij hun langs te komen zodat ik eens kan zien wat zij allemaal voor onkruiden hebben groeien die eetbaar zijn. Er zaten ook mensen bij die vorig jaar een workshop bij mij hebben gedaan, ik had gedacht dat ze toch wel wat planten konden raden tijdens de quiz maar helaas;-).
Toen ik die avond thuis kwam vond ik een emailtje van een freelance journalist die vroeg of ze voor een artikel voor de Houston Chronicle, wat recepten van mijn website mag gebruiken, uiteraard met vermelding van mijn website. Nou, dat is ook leuk he?

Voor de rest ben ik echt alleen maar aan het schilderen, elke dag doe ik een schilderij of ben ik de volgende aan het opzetten en aan het schetsen.
Dat wordt natuurlijk een beetje saai voor deze blog. Ik heb een website met mijn schilderijen, het is een voorlopige gratis site met beperkte gallerij mogelijkheden dus ik moet nog iets beters zoeken. Maar voor nu dus, deze: http://www.paintinggal.weebly.com

De trap is nog niet af want Ben de timmerman is nog niet langs geweest sinds de laatste keer. Het zou mooi zijn als de trap voor het einde van deze maand af is.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Schilderen en de trap Ouderwets weekend gevoel

2 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  maart 1, 2012 om 4:03 pm

    Gefeliciteerd met de publicatie van je recepten, zeker leuk!

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  maart 3, 2012 om 8:44 am

    Ontzettend leuke reacties zeg!
    Leuk dat je een schilderwebsite hebt. Ik vindt het nog wel interessant hoor als je daarover blogt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



