Ouderwets weekend gevoel

maart 5, 2012 at 8:32 am 6 reacties

Scott heeft zijn complete verzameling PA game commission posters uitgestald in de eetkamer om ze allemaal te scannen, te sorteren en sommigen in te lijsten. De eetkamer is ook mijn schilder werkruimte dus het is best gezellig, alleen zijn we de afgelopen week zo ingespannen bezig geweest, ieder met ons eigen ding dat we er dit weekend weer eens uit wilden met zn tweeen.
Zaterdag was er in Lancaster een sportsmen’s show waar Scott graag heen wilde dus besloten we samen te gaan.

Toen ik hier pas woonde dacht ik dat een sportsmen’s show zoiets was als ‘De sterkste man van Nederland’ met gespierde mannen die zware dingen tillen en met grote zware balken gooien. Maar zoiets is het bij lange na niet. Het is zelfs nog minder interessant.
Een sportsmen’s show is een evenement met vooral onatletische en onverzorgd uitziende mannen in camouflage kleding, die vies ruiken en die graag schieten en vissen. Je kan er allerlei aanverwante nieuwe en tweedehands spullen kopen. Sommige mensen verzamelen visaas dingen, lokfluitjes of jacht kaarten (als je op herten jaagt krijg je van het game commitee — ook al zo’n raar woord: game — een aantal ‘tags’ of kaarten en dat is het aantal herten wat je maximaal mag schieten). Ik denk toch dat er voor zulk soort bezigheden een ander woord moet worden verzonnen want een sport is het toch bepaald niet. Ik kan het zelfs geen activiteit noemen want jagen is hier vooral zitten en wachten. Vaak ook nog in een soort treehouse met een verwarmd kussentje en een six pack, lekker één met de natuur, jajah. Een ‘bezigheid’ zoouu nog kunnen. Maar goed.
Scott wilde erheen om posters te verkopen of te ruilen. En ik zou wat gaan rondbanjeren, ik zou er misschien interessante dingen, scenes of gezichten kunnen vinden om te schilderen. We moesten er vroeg voor op want de beste spullen vind je als je er vroeg bij bent. Dat weet de organisatie van zo’n evenement ook en dus was de toegang in de eerste uren na opening $10 en om 9 uur zou het nog maar $2 zijn.

We wilden dus vroeg vertrekken en gingen daarom vroeg naar bed. Maar poeh wat een storm die nacht. We konden er niet van slapen en toen we om twee uur nog wakker waren besloten we om maar niet meer naar Lancaster te gaan en in plaats daarvan maar in Williamsport wat te gaan winkelen.
Dat bleek een beter plan want ondertussen had ik weer schilderij lijsten nodig en kwasten en gesso, Scott had mappen nodig en frames en zo shopten we voor het eerst samen in een crea bea winkel, grappig.
De wijn voorraad begon ook al aardig te slinken, dus Scott wilde even naar de wijnwinkel. Ik ga dan nooit mee de winkel in want Scott neemt de tijd als hij wijn koopt en ik verveel me daar snel dus ik ging ondertussen naar de dollartree, waar ik wat snuisterijen kocht voor stilllevens en een schetsboek. Een man met een alcohol kegel vroeg me of ik al ergens copieer papier had zien liggen. Hij vroeg het aan iedereen maar nee, kennelijk verkoopt de dollartree geen copieer papier. Ik poogde daarna bij de Verizon winkel een gratis telefoon als vervanging voor mijn kapotte te regelen maar het was er druk met vooral ontevreden klanten. Een grote dikke man was tekeer aan het gaan tegen een jonge vrouw achter de balie omdat hij $300 moest betalen voor een ‘shitphone’ die er iedere keer mee uitscheidt. Iemand had ook nog een scheet gelaten. That’s my cue, dacht ik en ik snelde de winkel uit. Ik besloot om toch maar een telefoontje online te regelen.
Zo’n zaterdag heb ik al in geen jaren meegemaakt. Het deed me denken aan toen ik doordeweeks nog voor een baas werkte en dan de booschappen altijd op zaterdag moest doen wanneer het overal druk is. Echt zo’n typische blah zaterdag zoals ik er vroeger zoveel heb doorgemaakt en waar je daarna ook thuis nog van alles moet doen en de dag om is voor je het weet. Dat gold ook vaak voor de zondag die dan fijn werd afgesloten met studio sport, zooo deprimerend. Scott had kennelijk ook dat gevoel want toen we naar huis reden vroeg hij zich af of we ooit weer het gewone werkleven in zouden kunnen als het zou moeten. Liever niet zeg. Maar wie weet moet het toch later dit jaar. Maar daar ga ik nog niets over zeggen😉.
Gisteren was ik weer druk aan het schilderen en Scott was lekker bezig met zijn posters en vandaag ga ik weer verder aan een column en daarna, guess what? Weer schilderen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Tuinclub praatje Gebruik maken van het mooie weer.

6 reacties Add your own

  • 1. Bianca Hendriks  |  maart 5, 2012 om 8:31 pm

    Ik moet er ook helemaal niet aan denken weer in dezelfde situatie te moeten als in NL, voor dag en dauw de weg op om files voor te zien waar je dan toch nog in terecht komt, uit je werk boodschappen doen want anders gaat de winkel dicht en op zaterdag en zondag DRUK DRUK overal waar je gaat + met alles waar je in de week niet aan toegekomen bent. Nu is het ook echt wel druk hier met werken maar het is totaal anders en 1000x beter.
    Hopelijk hoeft het bij jullie niet later in het jaar.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  maart 15, 2012 om 3:12 pm

      Zo ervaar ik het ook, we zijn druk met voornamelijk dingen die we zelf leuk vinden en op ons eigen tempo, dat is al een heel verschil.

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  maart 6, 2012 om 11:48 am

    Nou, je bent weer goed bezig. Ik moet er ook niet aan denken om een doordeweekse 9-5 baan te hebben🙂

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  maart 15, 2012 om 3:13 pm

      nee haha, dat zou moeilijk worden, moeten we weer een wekker gaan gebruiken!

      Beantwoorden
  • 5. Petra  |  maart 6, 2012 om 9:06 pm

    Hier nog een die geen 9-5 baan zou willen meer en Rick ook niet (zijn uren zijn erg flexibel, al werkt hij meer dan voltijds). Je maakt me wel nieuwsgierig met die een na laatste paragraaf!

    Beantwoorden
    • 6. Bibi  |  maart 15, 2012 om 3:15 pm

      Ik kan het ook moeilijk voor me houden maar wil het niet jinxen. Tot we de eerste stap gezet hebben probeer ik het nog vol te houden😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



