Verjaardagen

maart 19, 2012 at 1:25 pm 1 reactie

Onze nicht, Steph, die aan het einde van de weg woont werd deze week 40 jaar. Dus wat is nou leuker dan de avond voor haar verjaardag iets grappigs bij hun in de tuin te zetten? Bij Scott’s ouders leenden we een looprek waar we eem mooie strik op deden, wat plastic bloemen en een leuke kaart eraan (van een oude vrouw joggend in een rood joggingpak die zegt, “elke dag jog ik ruim 5 kilometer om in vorm te blijven” en dan doe je de kaart open en dan zegt ze, om zich heen kijkend, “he, waar ben ik?”). Dus wij ’s avonds ernaartoe, parkeerden de auto bij schoonbroer en zus die er vlak naast wonen en heel stilletjes liepen we met het looprek naar de voordeur. Alle lichten waren nog aan en iedereen leek nog op maar gelukkig hadden ze niets in de gaten, zelfs hun hond niet.
Giechelend reden we weer naar huis, helemaal in onze nopjes.
De volgende dag reed Scott langs hun huis en zag dat na onze komst, er nog iemand druk bezig is geweest, met zwarte slingers en ballonen en posters met daarop teksten als: “Hier woont een hele oude vrouw!” “Over the hill” “RIP youth” en aan het looprek was ook een zwarte ballon gehangen. Ontzettend grappig, niet?
Ook grappig was dat het looprek eigenlijk van Scott’s ouders buren is en er nog een sticker opzat met hun naam erop. Dus Steph had een lange lijst met verdachten inclusief die buren hahahaha, die wisten natuurlijk van niks.
Op facebook werd er uiteraard wijd over uitgebreid. Steph begon die ochtend met de opmerking: “Ik heb alibi’s nodig van de volgende mensen:” Wel opmerkelijk vond ik dat ze mij als eerste noemde, hahaha. Maar al snel claimden Scott en ik onze bescheiden bijdrage in de hoop dat de mensen van de slingers en de ballonnen ook zouden bekennen want wij waren inmiddels ook erg nieuwsgierig geworden. Maar helaas hebben die zich nog niet gemeld. Dat vind ik dan wel weer lullig.

Scott’s broer werd gisteren toevallig ook 40. Daar hadden we niet zozeer iets grappigs voor bedacht want hij geeft helemaal niets om verjaardagen, maar we hadden wel een leuke kaart met een vliegende schotel erop en als je de kaart opendoet staat er “And then they took off with your present!”. Daarbij natuurlijk duidend op de gezamelijke interesse in ufo’s, die wij hier overigens nog steeds niet hebben mogen waarnemen, niet dat we nou elke avond door onze $20 sterrenkijker zitten te turen hoor, we wachten tot we een telefoontje van schoonbroer krijgen. We hebben wel een juweliers loupe gekocht voor hem maar die was nog niet aangekomen. Hij kan die goed gebruiken voor zijn nieuwe hobby; zilveren munten verzamelen. Voor de gelegenheid was er bij Scott’s ouders een etentje georganiseerd met een oom en tante en Steph met man en kinderen, waarvoor ik werd gevraagd een taart van smeerkaas en een zoete aardappel schotel te maken. Beiden natuurlijk niet erg gezond en ook niet mijn eigen favorieten maar kennelijk zijn die erg geliefd. De kinderen hebben bij schoonbroer en zus al dagen lopen roepen dat ze niet kunnen wachten op aunt Bibi’s cheesecake en Scott’s moeder is helemaal weg van die zoete aardappelen. En ik haal die recepten toch gewoon van allrecipes.com. Het was erg gezellig. Met nichtje Ellie, van “vijf, dat je dat wel even niet vergeet”, heb ik lekker in de zandbak gespeeld, we deden een kookshow die we samen presenteerden voor onzichtbaar publiek. Mijn naam was Mimi en zij heette dan Chloe. We maakten home made mac ’n cheese en spaghetti met gehaktballetjes.
De andere kinderen waren lekker aan het fietsen. Tante Bibi moest dat natuurlijk ook proberen op een kinder fietsje waarbij mijn knieen me flink in de weg zaten. En dan proberen te trappen met die kleine trappertjes, ik ben erbij goed op mijn kont gevallen! Ach, ze kijken er niet meer van op, dit soort acties zijn ze al van me gewend.

Het is nog steeds harstikke lekker weer, de wilde prei (wild leek) is zelfs al begonnen op te komen. Ik ben alleen wel ontzettend moe want we hebben beiden al een week niet lekker geslapen. Midden in de nacht worden we wakker zonder aanwijsbare redenen, en dan kunnnen we niet meer in slaap komen. Dan liggen we beiden uren te malen en zo staan we al dagen achtereen brak op. Het is ook vandaag weer schitterend weer maar ik heb gewoon de energie niet om ook maar iets te doen.
Dus ga ik vandaag maar eens lekker op ons dek zitten met een goed boek.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Gebruik maken van het mooie weer. Lekker bezig

1 reactie Add your own

  • 1. Annemiek  |  maart 30, 2012 om 3:51 am

    Leuk die verjaardag versieringen. Ik was al bang dat ze voor mij in Nederland ook wat verzonnen hadden, maar gelukkig niet🙂
    Ik was 2 weken geleden gaan kijken of de wilde leek uit was, toen nog niet, maar ik moet gauw nog eens gaan kijken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



