Verjaardag

april 22, 2012 at 11:08 am 6 reacties

Deze week ben ik negenendertig geworden, niet te geloven he?? We hebben dat natuurlijk goed gevierd met zijn tweeen.
Eerst lekker uit eten bij mijn favoriete restaurant (http://www.herdichouse.com). En behalve hoe het eruit ziet en het lekkere eten, kwam ik er die avond achter waarom het me onbewust nog meer zo aantrok; het is ook het vergader en evenementen honk van de plaatselijke democraten. Dat wist ik helemaal niet dus dat was een heel leuk weetje!
En daarna gingen we naar de Pyama fabriek, een groot oud gebouw waar een kunstenaars groep zit, zogezegd. Vooral voor kunstenaars uit andere streken die dan daar tijdelijk een woon en werk ruimte huren. We waren er nog nooit geweest maar ik had ergens gelezen dat ze elke woensdag avond een gratis film avond hebben. En daar zijn we heen geweest en het was super gezellig, in een soort klein fabrieks vertrek met allemaal banken en tafeltjes en stoelen en een bar, zoals een beetje een soort huiskamer, precies zoals ik het leuk vind. Ik had op hun facebook page gekeken wat er die avond zou draaien, en zag niets vermeld staan sinds vorig jaar, dus ik zette er een comment neer: sooooo, no movie tonight? en toen werd er gereageerd: Last minute call: Movie tonight will be Dirty Shame (etc.) Toen reageerde ik dat ik er nog nooit geweest ben en vroeg hoe laat het begon. Gelijk weer een reactie: 8 uur, daar en daar etc. “Glad to see you there!” In het restaurant liep het een beetje uit en ik had al een beetje een vermoeden dat als ik niet zou opdagen, men daar bij het filmgebeuren heel teleurgesteld zou zijn, we zouden wel eens de enigen kunnen zijn!
Om half 9 kwamen we aan en een gezette jongedame verwelkomde ons enthousiast, ze wees naar mij en probeerde mijn naam uit te spreken (want die wist ze al, van de comments op facebook) en stelde zich voor. “You are just in time!” hey guys. this is Bibi and Scott, een sneuige jongen en een griezelig mager meisje zaten op de bank met zelf gebracht eten en een flinke fles bier. Ook gelijk voorstellen. Nou, dat was dan de hele club hahahaha. De jongen begon te vertellen over de activiteiten hier. En waar wij nu zaten, de film zaal, was dus de ruimte van de Mozaiek vallei, een plek voor Liberale Christenen en ook heel open voor mensen van andere geloven. Ik had eigenlijk gehoopt om kunstenaars te ontmoeten maar enniewee, de dame die ons verwelkomde zei direct, maar ik hoor daar niet bij hoor, ik ben absoluut geen Christian maar een Buddhist, en ik geef hier ook meditatie lessen.
Er was dus een bar maar die was leeg, dus stelde Scott voor om wat bier te halen, waarop het drietal driftig ja knikte. De drank winkel zat om de hoek en was nog open, dus Scott heeft even bier gehaald, en we hebben gewacht met de film tot hij er was. De jonge dame maakte popcorn in de microvwave en toen gingen we gezellig film kijken. Het was een soort comedie over seks verslaafden, en ik geloof dat Scott en ik de enige waren die ons niet ongemkkelijk voelde, die jongen zat soms heel geforceerd te lachen als de homo’s in beeld kwamen bijvoorbeeld en de buddhist probeerde soms bij scenes die ze duidelijk ongemakkeljk vond een luchtig weetje over de film maker in de groep te gooien en het magere meisje keek soms in onze richting, misschien om te peilen hoe wij het vonden. Nou, wij vonden het erg vermakelijk en ook juist in deze hele setting, helemaal top! Hahaha, ik ga echt vaker daar naartoe.

Voor de rest weer druk bezig geweest met het scannen of fotograferen van al mijn werk om ze op een gallery site te zetten. Volgende week is de grote Barn sale al dus komende paar dagen ga ik proberen om nog even het een en ander te schilderen.
Ik ben ook ‘approved’ voor deelname aan de kunst markt van het Laurel festival en heb denk ik toch een leuk standplaatsje gekregen. Dat is maar goed ook dat ik daar mag staan want ik zag op mijn favoriete kunstenaars benodigdheden webwinkel een mooie sale voor een witte instant gazebo die min of meer verplicht is voor dat soort markten. Gelijk met mooie zijflappen met ramen erin, dus die had ik maar vast gekocht.
Op de barn sale komende zaterdag kan ik het mooi uitproberen en wat experimenteren met een goede set up voor het echte werk.
Snel weer verder.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Gratis kunst benodigdheden, eieren, kunstmarkt inschrijving, krant, e.d. Barn sale

6 reacties Add your own

  • 1. nederlandseamerikaan  |  april 22, 2012 om 7:09 pm

    Nog heel hartelijk gefeliciteerd! Klinkt als een gezellige verjaardag.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  april 28, 2012 om 2:15 pm

      Dankje!

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  april 24, 2012 om 6:58 am

    Dat was heel apart om zo je verjaardag te vieren. Leuk dat je op dat festival komt te staan!

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  april 28, 2012 om 2:15 pm

      Ja, spannend!

      Beantwoorden
  • 5. Bianca Hendriks  |  april 24, 2012 om 7:55 pm

    Veel te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd !!!

    Beantwoorden
    • 6. Bibi  |  april 25, 2012 om 11:25 am

      dankuwel:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



