Barn sale

april 28, 2012 at 2:04 pm 4 reacties

Wat een week weer. De laatste tijd weet ik soms niet meer welke dag het is als ik wakker wordt, doordat we allebei met van alles bezig zijn. Ik heb al een week niet meer gesport zelfs.
Scott gaat lekker met zijn bedrijf en ik ben vooral met schilderen bezig en aanverwante zaken. Vooral die aanverwante zaken nemen tijd in beslag. Want nu heb ik dan een mooi plekje op de kunst markt deze zomer, en ik heb een mooie gazebo en tafels en kleden etc maar we zijn er nog lang niet.
Je moet prijs stickertjes hebben, een label met de titel erop en business cards uiteraard. Ik heb nu nog maar zelf even wat business cards uitgeprint want ik wil een nieuw zelf portret maken voor mijn business card. Maar de labels zien er in elk geval goed uit. Onder de titel schrijf ik ook iets over het schilderij zelf en wat me erin aantrekt bijvoorbeeld, wat ook goed werd ontvangen.
Het inlijsten van een schilderij is ook weer een job op zich, waar ik ook weer in mag investeren want zelf doen is altijd goedkoper. Ik dacht gisteren even de schilderijen in de frames te nieten maar dat ging dus niet zo, las ik op internet. Daar komt wel wat meer bij kijken. Je moet er brackets for hebben en speciaal papier maar dat had ik dus niet en ook geen tijd om te halen. Ik verwachtte toch geen grote schilderijen te verkopen dus ik spande in elk geval een wire (weet even niet hoe dat heet in nederlands) om de frame op te kunnen hangen en bevestigde het schilderij zelf in het frame met wat tape. Moest maar even zo. Een paar schilderijen had Scott al eerder ingelijst op zijn manier, maar ook beslist niet zoals het hoort. (Spijker via de achterkant door het doek het frame in, echt een no no!!! Ik wist niet dat hij het zo had gedaan:-/)
Maar goed.
De barn sale ging van start. Het was behoorlijk koud maar met een thermos kan thee, een electrische heater en chili in de slowcooker hielden we het aardig uit.
Onze schuur:


Mijn ‘winkel’:

Er kwamen meer mensen dan ik had verwacht, het was erg gezellig en ik sprak een aantal mensen die ook lid wilden worden van de eetbare onkruiden club, of mee wilden doen met Tai chi, en een paar die, als ze wat meer geld hebben, graag een schilderij willen kopen of een opdracht voor me hebben.
Ik heb helaas geen enkele miniatuur verkocht, maar ik denk dat dat komt omdat ze te laag stonden uitgestald. Een vriendin die langskwam en ook wel eens op markten staat heeft panelen die ik mag gebruiken op de Laurel festival dus dat komt erg goed uit. Maar tegen al mijn verwachtingen in heb ik wel een groter schilderij verkocht! Dat ie niet helemaal naar behoren was ingelijst deerde niet. Het is een schilderij van een vervallen huis waar ik vaak langs rij, en het valt mij altijd op omdat het in al zijn vervallenheid ook erg mooi is. De koper werd er echt door aangetrokken, ook omdat hij mensen kent die in dat huis hebben gewoond.
Hij zei: Ik wil die hebben. En liep vervolgens weg, waardoor ik eerst dacht dat ik het verkeerd had begrepen. Maar hij liep naar zijn vrouw voor het cheque boekje en ja, hij wilde echt mijn schilderij hebben!
En toen dacht ik ineens: Ik heb helemaal geen inpak papier, geen tassen, geen bonnetjes die ik in kan vullen, tsk tsk tsk! Dus, daar mag ik ook achteraan. Want zomaar meegeven is natuurlijk ook niet echt klasse. Maar goed, hij was er erg blij mee.

Waar ik ook over moet nadenken is hoe ik mijn ingelijste schilderijen zo voorzichtig mogelijk kan vervoeren want er zitten zo krassen op de frames op of er kunnen stukjes afbreken of nog erger, kuilen in het doek doordat een kleiner frame ertegen aan is gezet voor een tijdje. Gelukkig is dat niet gebeurd maar ik zie wel hoe dat makkelijk kan gebeuren.
Ik mag wel een hoop schilderijen verkopen wil ik dit jaar uit de kosten komen maar ik heb goede hoop. Scott ziet zichzelf in gedachten al lekker met pensioen gaan hahaha!
Vanavond vieren we in elk geval mijn eerste verkoop bij de Thai in Williamsport.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Verjaardag Display panelen, Tai chi, eetbare onkruiden club meeting

4 reacties Add your own

  • 1. nederlandseamerikaan  |  april 28, 2012 om 5:48 pm

    Gefeliciteerd! Is het niet moeilijk om iets wat je zelf gemaakt hebt en je ziel in hebt gestoken te verkopen? Lijkt mij altijd wel.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  april 29, 2012 om 12:50 am

      Dat had ik inderdaad wel, zo hangt ie al maanden aan de muur, kijken we er elke dag naar en zo is ie weg. Dat was wel even slikken, toch, ook al was het de bedoeling, gek he?

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  april 29, 2012 om 3:51 am

    Gefeliciteerd met je eerste verkoop! Dat ziet er allemaal heel goed uit, ben benieuwd naar dat festival.

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  april 29, 2012 om 3:02 pm

      Thanks! Poeh ja, de booth display gaat flink wat kosten qua tijd en geld…

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



