Festival, nare dingen, eetbare onkruiden club

juli 1, 2012 at 7:10 am 4 reacties

Afgelopen zaterdag was er het jaarlijkse blockhouse festival in het dorp. Er is werkelijk geen ruk aan en in een oogopslag heb je het hele gebeuren alweer gezien. Het vindt plaats op een grasveld in het dorp. Er staan twee bouncy castles en een paar stands met verkopers van prullen en je kan lootjes kopen om troep te winnen en muntjes gooien om glazen te winnen. Dan is er een miss verkiezing voor de kleintjes die er ook niet al te veel lol in lijken te hebben, en er is natuurlijk het typische festival eten. Friet, hamburgers, hotdogs, funnel cakes, ijs, taart, fudge en mierzoete limonades. Dit jaar was er, rappapaaaa: een clown! Ik stond daar te kijken met wat vrienden/familie. We zaten er een beetje grappen over te maken want het was een beetje knullig. Iemand zei dat je er wel echt een joint bij nodig hebt om het wat aan te vinden. Iemand anders grapte weer dat hij ‘m voor thuis wil boeken, een of twee keer in de maand, leuk met een goed glas wijn. Nou, en terwijl wij dus daar stonden te grinniken, had die clown een vrijwiligster nodig voor de ‘doormiddenzagen-met-touwen’ truc. Ik dacht dat ‘ie wel een kind uit het publiek zou halen maar nee, hij moest mij hebben. Mijn groepje vond dat natuurlijk geweldig: Ja Bibi, ga maar! Hahaha. Het was een beetje een slappe truc en de puber jongens die zogezegd aan de touwen moesten trekken (waardoor ik dan doormidden zou worden ‘geknepen’) stonden er ook bij als aardappel zakken. Ach ik deed maar mee.


Wat denk je, sta ik weer in de krant:

Aardig toch weer, he.

De dag erna was de tweede en laatste dag van het festival, met een parade erbij, maar die kon ik echt niet meer doormaken. Het is een treffende illustratie van hoe ‘lame’ het hier is. En dan krijg je in zo’n weekend echt een overkill aan ‘lameness’. Bah, bah, bah. Dan gebruik ik mijn tijd liever nuttig (schilderen e.d.).

Er zijn de laatste tijd trouwens opvallend veel echt nare dingen gebeurd in de omgeving.
Vorige week is aan het licht gekomen dat een pastoor jarenlang (hoe kan het ook anders) kinderen heeft misbruikt. Onlangs heeft een hele aardige buurman zichzelf op een landweggetje net buiten het dorp in zijn auto door het hoofd geschoten, hij was al lange tijd depressief maar bijna niemand wist het. Een medewerker van de staal fabriek is op mysterieuze wijze door een machine doodgedrukt, een 17 jarige jongen uit ons dorp is expres over een 15 jarige jongen heen gereden die daarbij zijn rug heeft gebroken, en zondag zijn er in Blossburg drie huizen tot de grond toe afgebrand waarbij een 12 jarig meisje is omgekomen.

Maar er gebeuren ook leuke dingen, zoals vandaag weer. Het was weer tijd voor de eetbare onkruiden club en deze keer ontmoetten we bij iemand in Wellsboro die een hele leuke tuin heeft. Haar tuin is vooral een wilde tuin met veel mint en bergamot, zonnebloemen en kruiden, eigenlijk wel het soort tuin wat ik zou willen hebben. Misschien dat ik mijn tuin gewoon wat kleiner maark, al die paden met landscape fabric en grind verwijder en simpelweg paden van stepping stones maak. Ze is een typisch katten vrouwtje, ze heeft er behoorlijk wat, denk wel 8 ofzo en 9 kittens. Ze is ook kunstenares, haar interieur is van onder tot boven op allerlei manieren gedecoreerd, of met verf of collages of objecten. Het is wel erg druk maar ook heel knus. (maar ook stoffig, en het ruikt naar katten, gelukkig gingen we allemaal buiten zitten) Er waren veel dames van de kunst club en de tuin club aanwezig die voornamelijk kwamen om wat planten uit haar tuin te graven en planten te ruilen. Ach ja, gezelligheid. De echte onkruiden die-hards zochten elkaar al snel op. We hebben met ons eigen cluppie weer een leuke tour gedaan, veel planten ontdekt, iemand had lavendel koekjes meegebracht, ik had melganzevoet salade meegenomen, iemand anders weer mint thee. Toen de meeting weer voorbij was bleven we met een klein groepje nog gezellig hangen. De gastvrouw had allerlei lekkere drankjes klaargezet en zo hebben we nog een uurtje of wat lekker op de veranda gezeten. Het begint toch wel een leuke vriendengroep te worden zo.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Toch maar lid geworden Mannelijke stripper film, bridal shower en schilderij videootje

4 reacties Add your own

  • 1. Bianca Hendriks  |  juli 1, 2012 om 1:27 pm

    staat er bij jullie na zo’n “evenement” ook in het plaatselijke krantje dat het weer een daverend succes is geweest dank zij de vele uren die de organisatoren erin hebben gestoken ? ha ha
    Maar wel leuk dat je dan weer zo’n meeting hebt.

    wat een nare gebeurtenissen ineens zo vlak bij elkaar in zo korte tijd, triest dat iemand zich door zijn hoofd schiet omdat ie het niet meer ziet zitten.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  juli 1, 2012 om 6:15 pm

      hahaha het was een geweldig evenement, volgens de krant, ik heb eigenlijk niet verder gelezen wat er stond. Ach, toch aardig van ze want het is de krant van een naburig stadje dus toch leuk dat ze ons gehucht ook een beetje succes toebedelen, al dan niet terecht. Wij hebben zelf geeneens een krant.
      Ja doodzonde van de buurman, als ik het had geweten was ik wel vaker langsgegaan maar ja, veel had ik toch niet kunnen doen.

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  juli 3, 2012 om 12:12 pm

    Grappig dat je alweer in de krant staat. Je moet straks de paparazzi nog van je afhouden!
    Erg nare dingen! Die zelfmoorden zie je niet aankomen. Je weet maar nooit wat er echt in iemand omgaat.

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  juli 8, 2012 om 4:41 pm

      Ja ook wat he? Ik wou dat ik het geweten had…

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



