Mannelijke stripper film, bridal shower en schilderij videootje

juli 8, 2012 at 4:37 pm 5 reacties

Wat een week weer. Vooral heel warm. Ik vind het zelf heerlijk, maar doe het ook rustig aan. Maar Scott kan er heel slecht tegen en door de hitte raken ook onze computers van slag, iets wat voor ons beiden, maar vooral voor Scott enorm frustrerend is. ’s Avonds kan hij niet goed slapen, we hebben wel een raam airco maar die maakt zo’n herrie dat ik daar weer niet van slapen. Zal maar weer eens oordopjes kopen denk ik.

Vorig weekend ben ik met schoonzus en een paar vriendinnen naar de stad geweest om te gaan kijken naar de film ‘Magic Mike’. Ik had geen idee waar de film over ging en ik heb ook geen tijd gehad om dat op te zoeken maar ik laat me graag verassen dus dat kwam goed uit. En als je je graag laat verassen en mooie mannen leuk vindt dan is ‘Magic Mike’ wel de perfecte film!
Eerst gingen we uit eten in een nieuw restaurant. In de stad is een uitgaanstraatje gemaakt met een beetje Mexicaanse uitraling met groen geverfde stucco gebouwen en overhangende feest verlichting. Het is nog nieuw en er is nog maar een restaurant. Als je dit straatje ineens inloopt denk je, heey gezellig, dat kan wat worden! Maar als je dan het restaurant binnenkomt is het een en al koud en lawaaierig, een soort sportsbar. Wel druk maar total niet gezellig. Ze hebben wel een leuk terras maar het was voor de dames te warm buiten, die wilden liever in de airco zitten. Meeste stemmen gelden dus gingen we maar binnen zitten, waar we al schreeuwend best wel diepgaande gesprekken voerden, over levenskeuzes, partnerkeuzes, huwelijk, kinderen. Interessant vind ik wel dat ze als ze de keuzes opnieuw konden maken, ze andere partners hadden gekozen en vooral geen kinderen, of veel later. Ik ben zelf niet tegen kinderen en af en toe denk ik dat ik ze misschien wel wil hebben, maar ik heb meer dagen dat ik blij ben dat ik ze niet heb dan wel en dat we redelijk vrij zijn in hoe we onze tijd indelen. Redelijk, want we zitten toch nog opgescheept met de ziekte van Scott’s vader. Opgescheept klinkt niet zo aardig maar het is gewoon zo.

Afijn, het restaurant.
Niet veel verassends op het menu, het geijkte bar food menu zeg maar, maar de prijzen zijn schappelijk en de kwaliteit is wel wat beter dan wat gangbaar is in deze omgeving. Dus als ik de volgende keer met mooi weer op het terras kan zitten zou ik wel terugkomen. Toen was het tijd om naar de cinema te lopen, want de film zou over een half uur beginnen en we hadden nog geen kaartjes. Stom dus, bleek toen we daar aankwamen, want het liep storm. De meesten ook nog helemaal opgedirkt compleet met hoge stripper hakken, alsof ze een date hadden met de mannen in de film. Maar de hoeveelheid slonzig gekleede dames bracht het niveau weer naar het gangbare gemiddelde. Maar goed, we waren dus te laat voor de vroege voorstelling. Er kwamen nog een paar vriendinnen aan die ook geen kaartjes hadden. Dus we besloten om dan maar de late voorstelling te doen en tot die tijd wat te drinken op het terras van de Holiday Inn, waar de anderen nog wat konden eten, want die hadden dat nog niet gedaan.
Om half tien liepen we weer naar de cinema en toen konden we eindelijk naar binnen. De film is zeker een aanrader, het zijn niet alleen maar mooie scenes met mannelijke strippers maar ook nog een aardig verhaal en sympathieke hoofdpersoon.
Onderweg naar huis zei een vriendin grappend, wat ga ik m’n man vertellen waar die film over gaat? Niet dat ze dat niet zou durven zeggen hoor. Toen zei ik, “nou het gaat over cowboys… over politiemannen, over brandweermannen…heel leuk!” haha. De muziek vond ik ook erg goed.
Hier is de trailer:

De rest van de week veel in de weer geweest met het bedenken van recepten en organiseren van een high tea, die deze week bij mij thuis gaat plaatsvinden. De red hats hadden eerder dit jaar gevraagd of ik dit wilde doen, uiteraard tegen betaling, en ik had ja gezegd. Iets waar ik nou wel spijt van heb want goadallemachtig, wat een werk gaat dat nog worden, en natuurlijk heb ik geen high-tea achtig servies dus ik moet dat her en der lenen. En dan moet het ook nog met eetbaar onkruid zijn, en dat is lastig want veel bessen zijn nog niet rijp, dus heb ik maar onnline wilde jams besteld. Die kan ik of gebruiken als vulling of gewoon als jam voor de blueberry scones. De blueberries zijn wel rijp, we gaan bijna elke dag even naar schoonzus en broer want die hebben een paar mooie struiken met een net erover. Dit jaar zijn die blueberries flink zeg en ze sommigen smaken naar bloemen.

Afgelopen vrijdag was het First Friday in Williamsport en dat is een avond wanneer alle kunst galleries open zijn en kunstenaars buiten hun werk verkopen. Er is ook live muziek en iedereen is op de been. Ik heb nog nooit zoveel drukte gezien in Williamsport, het leek wel een echte stad! Heel gezellig, goede muziek en er was ook een man die zelf soort van gitaren maakt met sigarendozen. Vaak drie of vier snarig. Moest ik dus efkes proberen.

Dat was nog niet zo makkelijk want je drukt hier de snaren niet in zoals ik gewend ben.

Gisteren was er een bridal shower. Dat was mijn eerste trouwens. Voor wie nog niet weet wat het is, dat is een feestje waarbij de aanstaande bruid allemaal cadeautjes krijgt. Vaak cadeaus die ze zelf op wenslijsten heeft gezet vanwaar je online kan bestellen. Heel handig! Het vond plaats in een amusements park. Het was een waterpark en een gedeelte met draaimolens, phytons etc. Daar stonden flink wat paviljoenen die gehuurd konden worden. Vrijwel elk paviljoen had wel een groep mensen, veel voor reunies maar ook wat verjaardagen.
Het was weer ontzettend warm maar in de schaduw van het paviljoen was het aardig te doen, ik vind die hitte zowiezo wel lekker.
De bridal shower is voor de aanstaande van een broer van een achterneef. Ik heb haar misschien twee keer kort gezien maar goed, was ik er weer even uit, met schoonzus, schoonmoeder, nicht en haar schoonmoeder en kleine Ellie. Bij aankomst was de zus van de aanstaande druk bezig met de voorbereidingen. Er was heel veel eten, leuke decoraties, allemaal in strand sfeer. Zo aan het eten en aantal versierde tafels te zien leek het of er veel mensen zouden komen maar we waren nog met geen twintig en met voornamelijk oude vrouwen, oma, tantes en bijbelschool leraressen. ‘k Was blij dat er drank geschonken werd. Het was best gezellig, er werden spelletjes gedaan, cadeautjes uitgepakt, er werd gegeten, gepraat en na een uur of twee was het hele gebeuren weer voorbij. We werden ook gevraagd om op hartvormig papier een woord van advies op te schrijven. Nou, normaal heb ik dat altijd wel klaar maar nu moest ik toch even denken. Ik wilde schrijven om vooral veel quality time te maken. Schoonzus en nicht vonden dat echt onzin en totaal niet werken voor hun, en waarom? Ten eerste zeggen ze het al niet voor elkaar te kunnen krijgen om zonder de kinderen ergens naartoe te gaan (onzin want de schoonmoeders passen vaak op en die kids blijven daar ook regelmatig overnachten, dat weet ik toevallig!) en daarnaast zeiden ze, als ze al samen met hun wederhelft alleen zijn hebben ze totaal geen gesprekstof. Nou, dan lijkt het me duidelijk dat je dan juist quality time moet maken, niet? Ik heb maar geschreven: Learn, grow, invest, be patient and have lots of fun. Anders kon ik niets bedenken hoor. Iemand anders, ik zeg niet wie, schreef het eeuwig uitgekouwde advies wat ze altijd geeft maar zelf nooit toepast: ‘Beantwoord nooit een boos woord met een boos woord.’ Ha!
Voor de bruid had ik via Amazon een theebox besteld. Normaal had ik die gelijk ingepakt met een strik erop en klaar maar nee, ik dacht er thee in te doen voor het gezellige en toen zag ik dat de kwaliteit van die theebox veel te wensen overliet. Het was heel lelijk afgemaakt. Het deksel had een raampje en daar zat goedkoop dik plastic in ipv glas en de rand eromheen was zo lelijk afgezaagd dat het leek of het door een dronkenlap gedaan was. Sja, dat ga ik niet geven natuurlijk. Ik informeerde de bruid over dit item en ze ging maar even elders registeren voor een betere kwaliteit theeboxen. Nou moet ik het weer terugsturen.

Toen we weer thuiskwamen was de stroom uitgevallen en nou doet ons internet het niet. Vreselijk om zonder internet te zitten, ik zoek daar zo ontzettend veel op, er zijn meer mensen in de omgeving met hetzelfde probleem dus hopelijk wordt het snel verholpen. Schoonzus en broer hebben gelukkig nog wel internet dus ik kan daar gewoon even binnenwippen met de nodige geplande zoekopdrachten.

Ik heb afgelopen week ook weer geschilderd en deze keer heb ik er een kort filmpje van gemaakt. Hoop dat jullie het leuk vinden!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Festival, nare dingen, eetbare onkruiden club High tea, geen internet, workshop, kunst festival

5 reacties Add your own

  • 1. Petra Engle  |  juli 8, 2012 om 4:44 pm

    Ja, echt een leuk filmpje! Het is bijna net zo creatief als het schilderij. Mooi gemaakt ook weer. Ja, die Magic Mike, ik hoor er iedereen over, misschien toch ook maar eens gaan kijken. Jammer dat de vriendinnen waar ik mee zou kunnen gaan zo ver weg wonen.

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  juli 12, 2012 om 6:19 am

    Je bent echt druk bezig, wel leuke dingen allemaal. En ja, soms haal je je gewoon wat op de hals door ja te zeggen, zoals die high tea. Hopelijk is het leuk, en dan is het de moeite waard geweest.
    Leuk filmpje!

    Beantwoorden
  • 3. Bibi  |  juli 15, 2012 om 5:43 pm

    Dankje, Petra en Annemiek!

    Beantwoorden
  • 4. Petra uit NC  |  juli 23, 2012 om 7:05 pm

    Hihi, ik moest lachen om de hoge hakken anecdote. Hier ook inderdaad, alsof Channing zelf op kwam treden, zo opgedirkt, hahaha. Wel een belevenis he?

    Beantwoorden
    • 5. Bibi  |  juli 24, 2012 om 1:58 pm

      Haha, ja was het maar zo dat Channing himself van de partij zou zijn. Ik kende hem niet tot ik deze film zag, niet verkeerd zeg:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



