High tea, geen internet, workshop, kunst festival

juli 15, 2012 at 8:09 pm 6 reacties

Dit wordt weer een lange update dus gaat er maar even voor zitten;-)

Vorige week toen we van de bridal shower halverwege op weg waren naar huis, brak er een hevige storm los. Toen we bij schoonbroer en zus aankwamen stapte ik ook maar gelijk bij hun uit want ik wist dat Scott hier nog bessen wilde plukken. Schoonbroer en zus hebben een paar mooie struiken met blueberries zo groot als je duim en Scott wil ze dit jaar allemaal plukken en invriezen. Dus ik texte Scott of hij al tijd had om bessen te plukken en dat had hij. Want, zo vond ik uit toen hij arriveerde, we hebben geen stroom, door de storm.

Nou goed, een paar uurtjes zonder stroom redden we heus wel dus we plukten de bessen, gingen weer naar huis, Scott las wat documenten door, ik tekende wat en na een paar uur hadden we weer stroom. Opgelucht haastten we ons naar onze computers, want Scott moest een belangrijk document uitsturen en ik was druk bezig met de voorbereidingen voor de High tea en ik moest daarbij veel recepten opzoeken en uitproberen. Mijn motto is altijd: Set up your environment for success. Dus, ik probeer alle recepten en zorg dat ik ze tweak daar waar nodig, zodat ik niet de dag voor de high tea nog loop te experimenteren.
Maar die zondagavond hadden we nog steeds geen internet.

Maandagochtend: nog steeds geen internet. Dus wij maar eens bellen naar de provider.
Er blijken meer mensen zonder internet te zitten in ons gebied maar ze zijn ermee bezig. We konden wel verwachten dat we op dinsdagochtend wel weer internet zouden hebben. Gelukkig hadden schoonbroer en zus wel internet dus ben ik daar maar even op het dek gaan zitten om snel wat dingen op te zoeken en paginas te openen die ik thuis dan op mijn gemak door kan lezen.

Dinsdag maar even naar de sportschool gegaan en daarna wat deftige bordjes en ander servies van een vriendin geleend en bij een tweedehands rommel winkel wat deftige botermesjes en tangetjes gevonden voor een appel en een ei. Bij de Lowe’s een paar mooie planten voor op het dek gekocht om de boel een beetje bloemerig aan te kleden en toen was ik rond een uur of half twee weer thuis. Ik dacht wel dat we weer internet zouden hebben maar nee, nog steeds niet!
Ondertussen waren er een paar recepten niet geheel naar wens gelukt dus ik weer naar schoonbroer en zus om nieuwe te vinden. En weer naar huis om te proberen. Ik begon m aardig te knijpen want ik wilde op de dag zelf ook leuke klassieke muziek op de achtergrond en ik had online een leuk radiostation gevonden met continu klassiek.

Woensdag: Ik moest echt aan de gang, eerst maar met de sponge cake. Die had ik maandag geprobeerd en die was geweldig gelukt. Maar vandaag wilde de cake maar niet rijzen! MIsschien ligt het aan de bloem? Gelukkig had ik een vers pak gehaald en daarmee maar geprobeerd maar nee, weer hetzelfde probleem. Ik had ook zeker geen tijd om even bij schoonbroer en zus op internet te zoeken waar het fout ging. Toen de eclairs. Die had ik ook al eerder gemaakt, en succesvol maar helaas had ik in de haast de dag ervoor een ander recept opgezocht, het was van een restaurant chef en het recept was gekeurd en werd goed bevonden. Ik volgde het op de letter maar helaas, deze wilden ook al niet rijzen en het deeg zelf leek me niet in orde.
Het was alweer een uur smiddags en toen ging ineens het internet weer aan! Gelukkig maar, anders had ik online snel klassiek moeten kopen en downloaden bij schoonbroer en zus.
En toen vond ik dus eindelijk de juiste recepten. Met wat vertraging lukte het me om alles wat ik geplanned had, klaar te hebben al stond ik wel om half een snachts nog koekjes te bakken.

Donderdag ochtend, snel gestofzuigd, wc schoongemaakt, de tafel naar het dek gebracht, de broodjes gesneden en gesmeerd, de melk en suiker kannentjes gevuld, de davonshire cream in mooie kommetjes, drie bloemstukjes in elkaar gezet, muziekje op, water gekookt voor thee, drie theepotten gevuld met wilde thee soorten. Toen kwamen Scott’s moeder en haar buurvrouw van de red hats langs om te helpen met het dekken van de tafel. Ik had zelfs nog geen tijd gehad om te bedenken hoe ik het wilde doen dus ik heb daar jammer genoeg geen goede foto’s van. Ter plekke bedacht ik een opzetje en die schoonmoeder en buurvrouw toepastte op de overige 11 zitplaatsen. Ik had zelfs nog tijd gevonden om op deftig papier een uitdraaitje te maken over wat High tea precies is en een mooi menuutje zodat ze weten wat er allemaal op tafel stond.

Klokslag 12 uur, de tijd dat de high tea geplanned was, was het allemaal klaar en waren alle dames van de rode hoeden club present. Dat was echt heel strak geplanned. Iets te strak want ja, ik had eigenlijk graag overal goede foto’s van gemaakt. Maar, geen tijd. Ik had een mooi zilveren tafel belletje wat ze konden gebruiken als ze iets nodig hadden. Uiteraard hield ik het wel in de gaten of er nog wat sandwiches bij moesten of water of thee. De dames waren erg onder de indruk en genoten van het hele gebeuren. Ik had gedacht dat ze wel liever de gewone thee zouden gebruiken in theezakjes maar ze gingen allemaal voor de wilde theesoorten! En vreemd genoeg vonden ze mijn eigen recept voor de sandwiches met french weed, purslane en prosciutto lekkerder dan de waterkers/geitenkaas sandwiches. Je kan er ook geen pijl op trekken soms.

Na anderhalf uur was iedereen voldaan en begonnen sommige dames de tafel af te ruimen. Dat is ook iets wat je ze niet leert, ook al wil je niet dat ze helpen (ze betaalden er immers voor) je houdt ze toch niet tegen. En toen gebeurde er nog wat opmerkelijks.
Ik dacht, ze gaan nu wel naar huis, maar nee. Ze gingen nog uitgebreid in huis zitten. En dan niet eens aan de bar en de eettafel in de keuken maar nee… IN DE WOONKAMER! Nou ja! Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt! De doorsnee Amerikaan hangt het liefst rond in de keuken, of het er nou vol staat of niet maar nu, zochten ze zomaar ineens onze banken en luie stoel op! En ze bleven nog een heel uur zitten kletsen. En ik verkocht een schilderijtje ook nog! Nou, ook weer leuk!

Toen gingen ze eindelijk weg en heb ik ruim een uur als een blok geslapen, midden op de dag. Ik was echt kapot.

Vrijdag moest ik als een speer m’n column verder afmaken want de deadline was al over twee dagen! Maar ik heb er de hele dag voor genomen en de tijd genomen en wat gerelaxed.

Zaterdagochtend meldde ik me bij het kunstcentrum in Wellsboro waar een workshop portret tekenen plaatsvond. Een vriendin gaf die en zij is ontzettend goed in portretten.
Er waren 7 andere vrouwen die meededen en daarbij zaten twee andere vriendinnen die ook schilderen en zich op het laatste moment hadden opgegeven en ook een kennis die ik van Tai Chi ken en een dame die een keer bij een eetbare onkruiden club meeting is geweest. Veel overlap van vrienden, kennissen en gedeelde interesses. Heel leuk en gezellig! Ik had nog wat eclairs en koekjes meegenomen van de High tea en die gingen ook bijna allemaal op gelukkig.
De workshop zelf was best aardig, ik had geen idee dat we pastel zouden gebruiken. Daar had ik nog niet echt ervaring mee.
Ik had alleen wel verwacht meer te leren over het meten van afstanden tussen haargrens en ogen enzo, maar daar had de instructrice eigenlijk geen methode voor. Ik heb daar zelf wel methoden voor maar had gehoopt meer te leren. Maar in elk geval heb ik kennis gemaakt met pastel en ik denk dat ik dat wel vaker wil gebruiken, handig voor als we op reis zijn bevoorbeeld.
Wanda, de instructrice had twee modellen voor ons geregeld. Een oude man en een jong meisje die tijdens de pauzes ook nog viool voor ons speelde.

Lynne en J

Janet, Carol en instructrice Wanda en Wilma uit Italie, die heel mooi kan zingen

Joanna aan het spelen

Nog nooit zo snel een portret gedaan, hij is nog niet af natuurlijk dat ziet u wel.

De workshop duurde drie uur en die gingen snel voorbij. Voor ik naar huis ging nam ik nog een paar fotos op mainstreet voor een schilderij wat ik wil gaan doen en toen kwam vriendin Kathryn (ook kunstenares en lid van mn eetbare onkruiden club) aangelopen. Daar nog een half uur mee staan kletsen. Zij houdt zich, als ze tijd heeft, bezig met de community garden daar, ik wilde daar nog even heen voor ik naar huis ging, om amaranth te plukken. Kathryn wist me te vertellen dat er een flinke kluit staat, mag ik allemaal hebben haha. Dus daar nog even langs gegaan en toen snel naar huis om nog even de laatste puntjes op de i van mijn collumn te zetten.

Vandaag zijn we naar de People’s choice art fair geweest in Boalsburg, net iets ten zuiden van State College. We hadden er veel over gehoord en misschien is het wel wat voor mij volgend jaar. We wilden ook naar de art fair in State College zelf maar dan hadden we dat beter moeten plannen, merkten we halverwege onze tour langs de stands van de People’s choice festival.

We zijn daar ruim vier uur bezig geweest! Nou kletsen we ook wat af met de verkopers, je leert er wel het een en ander van. Scott vond namelijk dat ik toen ik pas een paar maanden echt bezig was met schilderen, me teveel bezig hield met marketing maar hoemeer kunstenaars we spreken hoemeer hij inziet dat het beiden even belangrijk is.
Er waren ook hier niet al teveel echte kunstenaars maar toch wel genoeg om het ook een kunst fair te kunnen noemen en er waren echt hele goeie bij. Maar ook een die de boel belazert. Ik heb vaak genoeg met photoshop gewerkt om te weten hoe die effecten eruit zien. Deze meneer had foto’s in photoshop een kunst filterjte gegeven waardoor het geschilderd lijkt en dat op doeken laten printen en die verkocht hij als acrylverf prints en schilderijen. Echt heel erg. En dan had hij ook hier een daar een echt schilderijtje hangen, wat alleen nog maar duidelijker liet zien dat hij de boel belazerde want de echte schilderijen waren niet erg goed en in kwaliteit totaal verschillend van de nep schilderijen. In zijn bio wat daar hing hield hij vol dat hij het allemaal zelf heeft geschilderd. Lef hoor. Maar helaas zijn er genoeg mensen die het verschil niet zien. Dat de jury dat niet heeft gezien vind ik toch wel eigenaardig(de verkopers voor dit festival worden vooraf gekeurd door een jury).

Zoals altijd komen we met iets van aardewerk terug. Dit keer kochten we een mooi schaaltje:

En nu, lekker een fles water en een glaasje wijn.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Mannelijke stripper film, bridal shower en schilderij videootje Schilderen en tekenen

6 reacties Add your own

  • 1. Elke (roots2wings)  |  juli 21, 2012 om 12:27 pm

    Ik wou even kijken welke reacties er nog gekomen zijn (en of je receptjes vermeld had), maar om een of andere reden krijg ik geen reacties te zien! Dus ik probeer dit berichtje om te kijken of ik dan reacties kan zien. Aangezien ik er zelf eentje geschreven had, moeten er reacties zijn…

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  juli 24, 2012 om 7:33 pm

      Hoi Elke, helaas geen recepten, ik heb alles zo’n beetje hier en daar van het web gehaald, allrececipes.com veelal. Ik hoop dat je iets ziet?

      Beantwoorden
      • 3. Elke (roots2wings)  |  juli 27, 2012 om 11:25 am

        Bibi, bedankt voor je reactie, ik zal daar eens kijken.
        (en inderdaad, wat zouden we zijn zonder internet! Al zijn er dagen dat ik wenste dat het internet uit zou vallen. Bij mijn man en zoon, hahaha).

      • 4. Bibi  |  juli 27, 2012 om 1:33 pm

        hahaha ja, ik denk dat een paar internetloze dagen in de week helemaal niet zo verkeerd zouden zijn.

  • 5. Bianca  |  juli 24, 2012 om 7:17 pm

    Wow, dat is een werk zo’n high tea maar het ziet er super uit hoor! en gaaf schaaltje ook, ben zelf ook gek op aardewerk. Bij ons ligt het kabeltje nog steeds bovengronds voor het internet pfff gelukkig gaat het nog goed want zonder internet kun je ineens heel weinig meer blijkt dan.

    Beantwoorden
    • 6. Bibi  |  juli 24, 2012 om 7:34 pm

      Geen internet is praktisch onmogelijk, ik weet niet hoe ik dingen gedaan kreeg voor ik internet had!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



