Schilderen en tekenen

juli 21, 2012 at 9:09 am 6 reacties

Na alle stress van de High Tea, ben ik deze week eindelijk weer helemaal terug achter de ezel. Nou ja, onderwijl moet ik ook naar de sportschool, boodschappen doen, opruimen en koken. Gelukkig kreeg ik deze week een bak postelein die Scotts tante uit de tuin had gehaald, en een aardige hoeveelheid Chicken of the woods, een heerlijke eetbare paddestoel. Zulke hulp, waarbij ik eetbaar onkruid zelfs niet meer hoef te plukken is echt een uitkomst want als ik schilder gaat de tijd zo ontzettend snel.

Dinsdag had ik een afspraak bij iemand die graag een schilderij wil laten maken van haar vaders schuur. Haar vader is onlangs overleden en ze vond mijn mini schilderijtje wat ik zelf al eerder had gemaakt van die schuur erg leuk. Ik rij er vaak langs en word er altijd door aangetrokken.
In het reeds gemaakte schilderijtje had ik wel het een en ander veranderd aan de werkelijkheid, ik had er namelijk een grote white pine (soort denneboom) naast gezet die in werkelijkeid wel een paar honderd meter verderop op iemand anders’ grond staat.
Ze wil graag 1 groot schilderij en een paar kleine voor haar zoons, voor kerst, dus namen we de prijs door en wat ze precies verwacht. Er moest nog wel iets bij, namelijk een silo die een paar jaar geleden uit elkaar was gevallen. Ze heeft er helaas alleen een luchtfoto van die ze nog moet opzoeken. Ai. Hoe hoog dat ding moet worden is op zo’n foto natuurlijk niet te zien en hoe ziet ie er van de zijkant uit? Nouja, ik wacht af en neem ondertussen foto’s van silos in de buurt om te zien of er een gelijkende bijzit. Onderweg naar huis nog een schilderijtje bij een kennis langsgebracht die er een had besteld.

De rest van de week was vooral schilderen en tekenen, hier een oefen portret van Joanna, het viool spelende model van vorige week:

Verders niets spannends te melden.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

High tea, geen internet, workshop, kunst festival Mooie auto’s, zomaar nieuwe bijen, Plein air festival en wijnproeven

6 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  juli 23, 2012 om 5:57 am

    Mooie tekening! Pff, lijkt me best wel stresserig om een schilderij te maken speciaal voor iemand.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  juli 24, 2012 om 2:02 pm

      Ben daarom ook blij dat ik nog ruim de tijd heb. Het hele eieren eten is om erachter te komen wat iemand precies verwacht en om te zien of ik eraan kan voldoen, denk ik… Hoop dat het allemaal goed gaat lukken.

      Beantwoorden
  • 3. Petra uit NC  |  juli 23, 2012 om 7:08 pm

    Dat is wel moeilijk denk ik. Hopelijk begrijpen ze wel dat het niet hetzelfde is als een foto maken hey? “en een paar kleintjes erbij ”๐Ÿ™‚
    Ben benieuwd hoe ze worden!

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  juli 24, 2012 om 2:00 pm

      Tis niet de makkelijkste eerste opdracht, hopelijk kom ik een boerderij tegen met dezelfde ligging, zelfde silo en op het juiste moment, qua lichtval. Ik maar dr wel wat van.

      Beantwoorden
  • 5. Alwin  |  juli 28, 2012 om 6:08 am

    Dat is nou precies het hele eieren eten…..hahahah ik moest meteen ergens aan denken….๐Ÿ™‚
    Geniet van je weekend, ik lees je blogjes met veel plezier!
    Groeten uit het Amsterdamse

    Beantwoorden
    • 6. Bibi  |  juli 28, 2012 om 8:23 am

      Heey Alwin hahaha jaja, da’s de clou! Jij ook, geniet ze, ik hoop dat je goed weer hebt voor de verandering!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



