Kerkhof, eetbaren onkruiden kook festijn

september 8, 2012 at 7:17 pm 2 reacties

Weer een super drukke maar vooral ook weer een leuke week. Weer veel geschilderd, ook weer een middagje buiten met Kathryn en deze keer op het kerkhof van Wellsboro. Je zou denken, jakkie, een kerkhof, maar die in Wellsboro is best aardig met mooie paadjes en heuveltjes en een kapelletje. Het was een druilerige dag maar de sport is om in welke omstandigheid dan ook iets eruit te kunnen pikken waar je wat mee kan.


Ik zag ook dat de autumn olives in ons veld al begonnen te rijpen wat betekent dat de bessen bij de buren al rijp zijn (om een of andere reden zijn die bij de buren elk jaar een paar weken eerder rijp, en trouwens ook zoeter vreemd genoeg) dus ik heb bij de buren ook wat uurtjes gespendeerd en flink wat bessen geplukt,

onderwijl druk bellend met leden van de kunst groep en de eetbare onkruiden groep. Grappig is dat sommigen in beide groepen zitten, wat wel handig is voor mij natuurlijk.
Er moest druk gebeld worden over modellen voor de groep en wat we gingen maken voor het kook festijn met de eetbare onkruiden groep.
Dat werd nog meer werk dan ik me eigenlijk had voorgenomen maar ik had er echt zin in om er iets goeds van te maken, temeer omdat een van de leden twee ground hogs had geschoten en ground hog patties zou meenemen voor op de grill, dan ga ik natuurlijk ook mijn best doen om interessante dingen mee te nemen. Ik bedacht om ons favorite sow thistle gerecht te maken met sow thistle uit de tuin van Scott’s tante. Dat groeit altijd goed in groente tuinen en is werkelijk heerlijk:


Hier het recept wat ik heb gemaakt vandaag:
http://www.foragingfoodie.com/stir-fried-sow-thistle-and-pork.html
Ik was gelukkig niet de enige die er werk van heeft gemaakt. Vandaag was het dan zover, de foraging cook out.
We konden met de groep terecht bij een dining club die een hele mooie tuin heeft met een bbq en een fire pit en tuin meubilair en parasols. Mochten we gewoon gratis gebruiken en ook in de keuken mochten we het een en ander koken. De eigenaresse vond het volgens mij maar wat gezellig, ze zei me dat ze ons vooral veel heeft horen lachen en dat we altijd welkom zijn. Als bonus mochten we ook hun ground nuts (apios americana) opgraven want daar wilden ze zowiezo vanaf, en wij hadden deze allemaal nog nooit gegeten.

Dus we groeven er een paar uit de grond (het begon al een beetje te regenen)

Tante Sally schilde ze en zo gingen ze in de pan. Wat een ontzettend leuke toevoeging. Ze smaken eigenlijk gewoon naar aardappel, maar gewoon het feit dat we ze zomaar in onze schoot geworpen kregen en er weer wat bijleerden was geweldig natuurlijk. Ja we zijn echt wel een stelletje dorks haha.
Scott was ook mee voor deze gelegenheid. Hij wou toch ook wel eens kennismaken met de groep en zien hoe het eraan toe gaat. Vandaag viel hij echt met zijn neus in de boter. We hadden echt een koninklijke maaltijd so to speak. Ground hog patties, Jerusalem artichoke salade, waterkers met geitenkaas salade, wilde paddestoelen, purslane ovenschotel, mesquite brood, autumn olive saus en fruit leather:
Ook hadden we vlierbessen wijn en taart, een wilde planten bier, ground nuts, aardappelen met knopenkruid, sow thistle met pork, en jellies van wilde bessen en mint thee. Ben vast nog wat vergeten maar anyway, you get the idea.


Net toen we waren begonnen met eten, begon het als een gek te hozen! Dit was net voor het begon:(Scott heeft hier zo’n grappige uitdrukking!LOL)

Eigenlijk had ik dat wel kunnen bedenken maar ik wilde toch de gok maar wagen want op myweather.com zou het pas later in de middag gaan regenen. En als we het vandaag zouden afblazen zou het niet meer gebeuren dit jaar dus, als echte die-hards maakten we er het beste van. Het club gebouw had een porch waar we snel al het eten naartoe brachten en verder converseerden en aten. We konden ook heus wel naar binnen maar het was niet koud en we hadden het zo ook erg naar onze zin ook al waren we helemaal doorweekt. Ik kon hier geen fotos van maken want ook mijn camera is nat geworden (inmiddels weer droog en fully functioning).
Een van de leden zei me tussen de bedrijven door dat een tijdschrift waar ik vorig jaar al in stond, een interview met mij wil doen (ze maakt schoon in hun kantoor). Waarover weet ik eigenlijk niet, kan over eetbare wilde planten zijn of de kunst groep. We horen t wel.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Meer leden, stenen, bbq Eerste portret sessie, eet festijn

2 reacties Add your own

  • 1. Bianca  |  september 9, 2012 om 9:12 pm

    Dat ziet er echt super uit hoor ondanks de regen ! en mooi gedaan je schilderij ook

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  september 18, 2012 om 3:52 pm

    Jullie hadden heel wat bij elkaar gescharreld!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



