Buiten schilderen, storm op komst

oktober 28, 2012 at 1:49 pm Plaats een reactie

Na een dag lekker niksen en vroeg naar bed kon ik er weer even tegenaan. Ik ben nog druk bezig met een zestal kleine schilderijen van dezelfde boerderij, en omdat ik ze niet allemaal hetzelfde wil maken verander ik de hoek, schaduwen en kleuren. Het blijft lastig dat ik geen goede foto heb van hoe de boerderij er vroeger uitzag met silos maarja, het mot maar zo.
Ook heb ik weer buiten geschilderd met Sue, we wilden eigenlijk de Yaks schilderen, hele mooie langharige koeien met hoorns, maar die waren ineens verdwenen! Dus we zochten een aardig plekje verderop met hooibalen en een mooie boom. Een paar jonge poesjes hielden ons gezelschap en een voelde zich zo op haar gemak dat ze een paar keer op Sue’s ezel sprong. Daar heb ik nou net weer geen foto van natuurlijk.


Een truck kwam voorbij en stopte, de passagier en Sue kenden elkaar en praatten een tijdje, waarop de truck weer verder reed. Na een paar minuten kwam hij weer voorbij en stopte nog een keer, dit keer vroeg de bestuurder of ik ook opdrachten doe en vroeg of ik het landschap vanaf zijn dek zou kunnen schilderen. Zijn huis was een eindje verderop, hij moest nu naar zn werk maar ik moest maar even gaan kijken voor ik vertrok.
Nou dat ging ik dus even doen. Na tweeeneenhalf uur ruimden we op en liepen naar zijn huis. Het uitzicht vanaf zijn dek is zeker indrukwekkend maar wat wel jammer is, is dat er praktisch alleen maar kale bossen staan, al de mooie kleuren zijn verdwenen. Ik belde hem bij thuiskomst op en hij zei dat hij me inderdaad twee weken eerder had moeten tegenkomen. We spraken in elk geval de afmeting en prijs af en zodra het weer mooi begint te worden zal hij mij bellen. Hopelijk hebben we volgend jaar een betere herfst en mooie kleuren voor een langere periode want ik hoor geruchten van anderen die graag een geschilderd herfst landschap willen bestellen.

Er is een flinke storm op komst, die we hier ook wel Frankenstorm noemen. De Open Studio sessie morgen is hierom afgezegd want het gebouw waar we samenkomen heeft serieuze lekkage problemen en krijgt pas over twee weken een nieuw dak. We houden de kaarsen, lucifers en zaklampen bij de hand want de stroom wil in zulke gevallen nog wel eens uitvallen.

Over een paar minuten kan ik boer zoekt vrouw alweer kijken op uitzendinggemist.nl. Kijk er alweer naar uit!
Ipie, de happy single, van Koefnoen, heeft trouwens ook gereageerd op een van de boeren, wisten jullie dat?😉

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Slaperig Frankenstorm, politiek

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



