Frankenstorm, politiek

november 3, 2012 at 6:27 pm 4 reacties

We waren er helemaal klaar voor. Alle batterijen voor looplampen opgeladen, kaarsen en aanstekers voorhanden, eten gekookt, bad vol laten lopen, water voorhanden, etc. Maar uiteindelijk hebben we hier maar weinig van de storm meegekregen. Af en toe een windhoos, beetje regen, en de stroom viel uit voor twee uurtjes. We maakten het gezellig met kaarslicht, een glaasje wijn en backgammon.
Na twee uur ging alles weer aan maar we vonden het wel gezellig zo dus we deden alle lichten weer uit en gingen verder bij kaarslicht.

Door alle waarschuwingen zagen we af van de Open Studio dag in Wellsboro ook omdat het dak van het kunst centrum lekt. Daar komt volgende week een nieuw dak op gelukkig.

En dan de politiek. Ik schrijf er gewoonlijk nooit over omdat ik het leuk wilde houden maar dit moet gezegd.
Waar ik echt helemaal klaar mee ben zijn die achterlijke republikeinen/teabaggers. Godallemachtig, wat een ongelooflijke imbecielen zijn dat. Ze weten gewoon van geen ophouden en zullen ook na de verkiezingen (want ik denk toch wel dat president Obama gewoon wordt herkozen) gewoon door blijven gaan met hun gedrein, met hun walgelijke leugens en op niks gebaseerde bangmakerij, aangevoerd door onder andere Faux nieuws, wat dat moet uiteraard ook geld blijven verdienen he. Dus nog 4 jaar, zolang we wonen waar we wonen, zal ik geconfronteerd worden met kortzichtige heikneuters die aan feiten een broertje dood hebben, die nog steeds zo bang zijn dat Obama hun pistooltjes afpakt, die willen geloven dat hij een moslim is, noem maar op. Elke dag verzinnen ze wel weer wat. Ze gaan er enorm ver in, te ver. Ik zou er elke week wel pagina’s mee kunnen vullen. Dit soort figuren mogen van mij met pek en veren ’t land uit, en dan ben ik nog coulant. Wat ik echt denk zal ik maar niet vermelden.
Dat die dwangmatige leugenaar Romney uberhaupt zover is gekomen dat hij gekozen kan worden is al ziekmakend en ronduit om je kapot te schamen en het zegt veel over de geestelijke gezondheid van al die sukkels die daaraan hebben bijgedragen, nou, ge-wel-dig hoor! En mocht die klootzak gekozen worden, dan zijn die heikneuters hier blij want hij is tenminste blank. AAAARGH! Uiteraard wordt het een ramp, zoals onder Bush.
Ik heb al verschillende mensen moeten ‘unfrienden’ en niet alleen op facebook. Mensen waar ik voorheen wel mee omging, doen uitlatingen, ook vooral gesterkt door wat er in de plaatselijke kerk word gepromoot, waar ik echt ontzettend verdrietig (lees: ziedend) van word. Met dat soort mensen ben ik klaar, zonde van mijn tijd. En het zijn er veel hier! Ja er zijn ook republikeinen en streng gelovigen die op Obama stemmen maar die zijn helaas ver in de minderheid in onze streek.
Misschien is het ook wel juist omdat ik al zoveel deuren heb dichtgeslagen dat ik nu ineens veel mensen tegenkom met een breder blikveld.
Er is hoop. Adem in, adem uit.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Buiten schilderen, storm op komst Obama herkozen!

4 reacties Add your own

  • 1. Petra Engle  |  november 3, 2012 om 7:23 pm

    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt dat Obama herkozen zal worden. Wij wonen in een swing state en ik vind het maar eng. Ik heb nog nooit zo sterk gevoeld dat het alternatief verschrikkelijk zou zijn. Hoewel, een McCain-Palin combinatie was ook angstaanjagend, alleen was het toen wel duidelijk dat Obama ging winnen.

    Beantwoorden
    • 2. Bibi  |  november 4, 2012 om 1:11 pm

      Ja ik denk dat het bij jullie inderdaad nog erger is. Ook al denk ik wel dat Obama herkozen gaat worden, ik vrees dat het niet veel gaat schelen. Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat in 2008 zoveel mensen op Mccain/Palin hebben gestemd.

      Beantwoorden
  • 3. Alwin  |  november 6, 2012 om 1:08 pm

    Zo ik ben weer helemaal bij, moest nog helemaal terug naar september om weer bij te zijn met je belevenissen. En inderdaad, ik help je hopen wat de verkiezingen betreft….fingers crossed. Begrijp helemaal wat je bedoelt, ik krijg de rillingen als ik van die brave borsten zie of erover lees, en hoe je volgens hen moet leven (omdat het nou eenmaal zo “hoort”, of omdat God het zo bedoeld heeft).
    Nou, ajeto maar weer en de groet’n uut Amsterdam!

    Beantwoorden
    • 4. Bibi  |  november 7, 2012 om 6:20 pm

      Dat is wel echt een problematisch minpunt hier helaas, maar gelukkig is gisteren gebleken dat de meerderheid nog wel over gezond verstand beschikt!:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



